Grupul a intrat în dezechilibru financiar din lipsa unei finanţări corespunzătoare a afacerii şi în contextul scăderii puterii de cumpărare a populaţiei. Grupul de firme a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 33,5 mil. euro.

„În ultimii ani am resimţit puternic efectele crizei economice, care s-au văzut atât în scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor, cât și în lipsa unor surse de finanțare viabile pe piață. Oncos este un business antreprenorial, românesc, ce nu beneficiază de sprijinul unui grup sau al unui investitor care să susțină afacerea și în condiții economice dificile. În acest context, restructurarea business-ului grupului a venit ca o soluție firească și necesară pentru însănătoșirea acestuia. Pe parcursul procesului de restructurare, vom acorda o mare atenție păstrării și securizării locurilor de muncă ale angajaților, a structurii centrelor de producție, distribuție și vânzare. Avem baze solide, care ne vor ajuta să însănătoșim afacerile și să reluăm creșterea”, a declarat Vasile Onacă, acţionarul majoritar al Oncos SA.

Planul de reorganizare al afacerii include creşterea cu circa 25% a capacităţii de producţie şi procesare a cărnii de pasăre. Acesta urmăreşte realizarea unui parteneriat strategic, în urma căruia vor fi puse în funcţiune încă 12 hale de creştere a păsărilor, cu o capacitate totală de 1,3 milioane capete pe an. Capacitatea totală de creştere şi procesare a grupului va depăşi 6,3 milioane capete anual, după ce în 2013 a crescut cu 6% față de anul anterior.

Oncos Grup ocupă locul zece pe piaţa naţională în privința numărului de pui de carne crescuți în fermele proprii, iar capacitatea totală de creştere şi procesare este în prezent de peste 5.000.000 capete pui de carne pe an.

Înființat în anul 1991, grupul clujean are peste 800 de angajaţi şi este al 4-lea angajator din judeţul Cluj, ca mărime. Grupul de firme include Abatorul de Păsări Floreşti, cinci ferme de creştere a păsărilor în Gilău, Lomb, Jucu , Sălişte – Coruş – Chinteni în județul Cluj şi Panic în județul Sălaj precum şi una din cele mai mari fabrici de pâine din Transilvania. Distribuția produselor de carne se face printr-o reţea proprie de retail formată din 44 magazine în judeţele Cluj, Sălaj, Mureş, Bistriţa–Năsăud. Produsele companiei sunt comercializate și pe pieţele externe din Ungaria, Italia, Cehia, Slovacia și Grecia.