Grupul olandez FrieslandCampina a reunit, din toamna anului trecut, operațiunile pe care le derulează pe piața românească, prin Napolact, Industrializarea Laptelui Mureș și FrieslandCampina România, într-o singură companie.
Tot în 2015, numărul angajaților a scăzut la 175 oameni, față de 259 de salariați în 2014. Acesta este un semn că toate acvititățile încep să se mute pe noua companie. Din 2016, grupul olandez va comunica rezultate financiare pe România doar prin prisma unei singure firme, FrieslandCampina România.
În ceea ce privește rezultatele finaciare din 2015, reprezentanții companiei ne-au declarat: “FrieslandCampina România a înregistrat în 2015, la nivel tuturor companiilor din grup, o cifră de afaceri de aproximativ 90 de milioane de euro”.
Napolact, unul dintre cele mai cunoscute branduri
În județul Cluj își desfășoara activitatea unul dintre cei mai vechi producători de produse lactate din România – Napolact. Compania a fost înființată în 1905 sub denumirea atelierul Vlad și producea unt și brânză de vacă. În 1936, firma a început să mai fabrice și alte produse precum iuarturi, brânzeturi fermentate sau topite. În 1948, mica fabrică din Cluj a fost naționalizată și denumită „Întreprinderea de Industrializarea Laptelui Cluj”. În 1990, societatea a luat denumirea de Napolact, iar în 1998 fabrica din Cluj a ajuns să prelucreze, în medie, 180.000 de tone pe zi.
De-a lungul timpului societatea a trecut prin numeroase procese de modernizare, dar cele mai importante au fost realizate după 2004, moment în care grupul olandez Friesland Câmpina a preluat Napolact. În ultimii doi ani, FrieslandCampina a trecut printr-o serie de proiecte de optimizare a business-ului din România, care a presupus consolidarea anumitor activități, cum ar fi producția de brânză la Cluj și recalibrarea distribuției la nivel național, dublate de o serie de investiții importante. „În 2014 și 2015, am investit aproximativ un milion de euro în crearea unui centru specializat dedicat producției de brânzeturi la Baciu. Am investit în retehnologizare pentru a îmbunătăți standardele de calitate, cât și capacitatea de producție. Începând cu 1 ianuarie 2015, producem toate specialitățile noastre de brânză în fabrica din Baciu, iar de la 1 iunie facem, de asemenea, maturarea și ambalarea tot aici”, ne-a transmis Cornel Cărămizaru, directorul de vânzări al companiei.