Unul dintre cei mai mari retaileri din România a închis 16 magazine

Retailerul Flanco a închis 16 magazine anul trecut și în primele două luni din acest an, majoritatea fiind în mall-uri.

”Sunt anumite mall-uri unde sub nicio formă nu am reușit să eficientizăm. Traficul era cel mai mare beneficiu, însă nu era relevant pentru noi. Iar chiria era mult prea mare”, spune Dragoş Sîrbu, CEO Flanco Retail.

Mai mult,  în contextul expansiunii vânzărilor online, unele dintre aceste magazine nu şi-au mai dovedit rentabilitatea.

Această mișcare a fost urmată de o alta, strategică, pentru eficientizarea rețelei: 17 noi magazine în 2017 și unul în 2018.

”Am deschis magazine noi, ne-am extins prezenţa în alte 13 oraşe, am relocat alte magazine, am închis puncte de lucru cu performanţe slabe, în special din incinta câtorva mari centre comerciale”, detaliază Sîrbu.

În total, investițiile în 2017 au depășit 8 milioane de lei, mare parte pentru magazine, un buget similar fiind plănuit și pentru anul acesta.

Flanco Retail a încheiat anul 2017 cu cele mai mari vânzări din istoria companiei, ajungând la 983 de milioane de lei, ceea ce reprezintă o creștere de 7% față de anul precedent.

La finalul anului, compania deţinea o reţea de 125 de magazine (17 magazine nou deschise, 8 magazine reamenajate şi 6 magazine relocate).