Sorin Grindeanu anunță începerea lucrărilor la drumul expres Arad-Oradea
România va beneficia de una dintre cele mai importante artere rutiere de pe continent. Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a dezvăluit că demararea lucrărilor la drumul expres Arad-Oradea este tot mai aproape. Acest tronson va conecta nordul Europei cu sudul său. Teritoriul României va putea fi traversat datorită acestui nou drum expres. În contrast, în celelalte țări europene există deja rețele extinse de autostrăzi. Asta, în timp ce România se află într-un impas din acest punct de vedere.
Sorin Grindeanu a subliniat că această autostradă va oferi o conexiune vitală între nordul și sudul continentului nostru.
„Un proiect important pentru tot ce înseamnă legarea nordului Europei de sudul Europei. Săptămâna viitoare, probabil, CNAIR-ul va lansa în licitație Arad-Oradea. Legătura Nord-Sud se face Gdansk, adică de la Marea Baltică până la Salonic, la Marea Egee, se face Gdansk – Varșovia – Cracovia – Košice, în Slovacia, – Debrecen, Ungaria, – Oradea – Arad – Timișoara – Moravița – Belgrad – Salonic. Ăsta e cel mai scurt drum. Săptămâna viitoare se lansează în licitație Arad – Oradea, care trebuie să se continue în sud cu Timișoara – Moravița”, a explicat Sorin Grindeanu.
Vor fi patru benzi de circulație
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va însuma 120,1 kilometri. Acesta va oferi o lățime de patru benzi de circulație. În cadrul proiectului, se mai prevăd și construirea unor segmente adiționale. Este vorba despre un drum de legătură către orașul Salonta din județul Bihor, cu o lungime de 5 kilometri. Un alt drum de legătură către Arad, având o lungime de 3 kilometri. Și unul către punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), cu o lungime de 9,85 kilometri. Prin urmare, lungimea totală a întregului traseu va fi de 138 de kilometri.
Lucrările vor fi împărțite în trei sectoare distincte. Acestea sunt Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Conform Studiului de Fezabilitate, valoarea totală estimată a proiectului se ridică la aproximativ 10,7 miliarde de lei, TVA inclus.
Suma deja achitată de către cele patru autorități implicate în proiect va fi recuperată din fonduri europene. Cei patru finanțatori ai proiectului sunt Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad.