Biroul SAAB se află pe strada Buzești, foarte aproape de clădirea Guvernului, iar Răzvan Antoni este deocamdată singurul angajat. „În funcție de contracte și programe, numărul angajaților ar putea ajunge la câteva sute”, spune Antoni.
SAAB este cea mai mare companie din Suedia și este furnizor pentru armata americană și germană. Compania are un portofoliu de 450 de produse destinate atât domeniului militar, cât și celui civil.
În ceea ce privește discuțiile cu Ministerul Apărării, Antoni a declarat că ambițiile sunt foarte mari, iar SAAB speră să coopereze atât în domeniul naval, terestru, cât și aerian.
În legătură cu declarațiile ministrului Apărării, legat de cele trei submarine, Antoni a spus că SAAB va participa cu siguranță la această licitație dacă va exista.
„Programul naval al Ministerului Apărării trece de 1,5 miliarde. Sunt corvete, sunt fregatele care trebuie modernizate, a apărut și povestea acesta cu submarinele. Din câte știu România intenționează să construiască patru corvete, și să modernizeze cele trei fregate existente. SAAB vrea să lucreze cu multe firme românești. Orice firma românească care activează în domeniul tehnologiei și apărării este un posibil partener pentru în România”, a spus reprezentantul SAAB.
SAAB este printre puținii producători de submarine din lume, iar modelele pe care le construiește sunt modulare și în funcție de dotare prețul variază. „Vorbim de miliarde de euro”, ca sa vă dau o cifră a zis Antoni.
„În domeniul militar, programele se desfășoară diferit spre deosbire de alte business-uri. Aici discuți de ceva care începe acum și are finalitate în 2028. Ca să va dau un exemplu în alte țări am discutat ceva în urmă cu 10 ani și produsul va fi livrat 2036”, a spus Antoni.
Răzvan Antoni este deocamdată singurul angajat SAAB în România, dar nu este prima oară când se află în această poziție.
În urmă cu 18 ani, acesta accepta să fie reprezentatul Amadeus IT Group în România, lider la nivel mondial în industria furnizării de servicii turistice. „La începuturile firmei în țara noastră desfășuram toate activitățile: abordam clienți, întocmeam contracte și urmăream respectarea lor, instalam echipamente IT. Aveam clienti și un telefon „portabil” de 2 kg, nu aveam birou, ca să nu mai vorbim despre alte instrumente utile desfășurării unei activități de birou”, spune el. Antoni a început totul de la zero și acest lucru nu s-a întâmplat doar o singură dată.