În ultima vreme, pe piaţa autohtonă a produselor pentru copii şi-au făcut apariţia numeroase concepte internaţionale de franciză, provenind în special din Spania, Italia şi Franţa. Un exemplu în acest sens este colecţia propusă de Clayeux. Povestea articolelor tricotate manual pentru copii a început în Burgundia, în anul 1953. De la hăinuţele cu un design propriu, viu colorate, dedicate copiilor cu vârste cuprinse între 0 şi 4 ani, compania franţuzească Clayeux a t
În ultima vreme, pe piaţa autohtonă a produselor pentru copii şi-au făcut apariţia numeroase concepte internaţionale de franciză, provenind în special din Spania, Italia şi Franţa. Un exemplu în acest sens este colecţia propusă de Clayeux.
Povestea articolelor tricotate manual pentru copii a început în Burgundia, în anul 1953. De la hăinuţele cu un design propriu, viu colorate, dedicate copiilor cu vârste cuprinse între 0 şi 4 ani, compania franţuzească Clayeux a trecut la producţia unei game diversificate de produse, lansând linia de articole tricotate pentru tinerii cu vârste de până la 14 ani.
Dar, pentru a răspunde cerinţelor din ce în ce mai exigente ale micilor săi consumatori, în 2001, compania a lansat colecţia de pantofi pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 1 şi 14 ani, iar, un an mai târziu, linia de articole vestimentare dedicate nou-născuţilor („Moi Bébé Clayeux“).
Pe plan internaţional, compania Clayeux a cunoscut o expansiune agresivă, colecţiile cu acelaşi nume putând fi admirate în peste 200 de unităţi care funcţionează în regim propriu, 200 de magazine multi-marcă şi 500 de unităţi operând în sistem de franciză. Magazinele Clayeux sunt localizate în Franţa, Italia, Portugalia, Grecia, Spania, Danemarca, Norvegia, Anglia, Maroc, Liban, Kuweit, Arabia Saudita, Statele Unite, Canada, Mexic, China şi Japonia.
Expansiunea teritorială a francezilor de la Clayeux continuă şi în prezent, aceştia urmărind identificarea de potenţiali parteneri francizaţi. Din punct de vedere financiar, investiţia totală iniţială pentru preluarea unei unităţi Clayeux şi operarea acesteia în sistem de franciză este de aproximativ 75.000 de euro. Această sumă include costurile pentru amenajarea spaţiului (circa 45.000 de euro) şi achiziţionarea stocului inţial de marfă (cel puţin 30.000 de euro). Nu se percepe taxă de franciză. Suprafaţa recomandată pentru o unitate Clayeux este de circa 50 de metri pătraţi, cu cel puţin două vitrine, localizată, de preferat, în marile centre comerciale, dar se acceptă şi locaţii stradale cu trafic pietonal intens. Francizorul oferă viitorilor parteneri francizaţi asistenţă în identificarea şi amenjarea locaţiei, organizarea campaniei de lansare, dar şi training pentru personalul angajat, în vederea deprinderii abilităţilor de vânzare.