Astfel, în intervalul iulie-septembrie 2011, UPC România a înregistrat creşteri pe segmentele de business în care activează: televiziune digitală şi prin satelit (DTH), Internet şi telefonie fixă. Totodată, compania a înregistrat importante creşteri şi pe segmentele de internet şi telefonie fixă, ca rezultat al eforturilor de promovare a celor mai bune oferte 3Play.
În ceea ce priveşte televiziunea digitală, s-a consemnat o creştere a bazei de clienţi UPC cu 4,4%, comparativ cu al doilea trimestru al acestui an, numărul clienţilor ajungând la aproape 329.000 de persoane. Trendul crescător pe acest segment este evidenţiat şi de rezultatul de la sfârşitul lunii octombrie 2011, respectiv 333.300 clienţi de televiziune digitală. Faţă de anul trecut, UPC a înregistrat o creştere de aproape 25% a numărului de clienţi de televiziune digitală.
Cu o creştere constantă în ultima perioadă s-a evidenţiat şi segmentul de televiziune prin satelit (DTH), numărul de clienţi pe acest segment la sfârşitul trimestrului III fiind de 255.500, adică o creştere de 5,6% faţă de trimestrul II. În acelaşi timp, la data de 30 octombrie a.c., UPC înregistrează un număr de 260.700 clienţi.
La capitolul servicii de internet, comparativ cu trimestrul anterior al acestui an, dar şi cu perioada similară a anului trecut, UPC şi-a extins numărul de clienţi şi pe segmentele de telefonie fixă şi Internet. Astfel, UPC a înregistrat o evoluţie pozitivă pe segmentul serviciilor de Internet, unde, la sfârşitul celui de-al treilea trimestru al anului, înregistrează peste 266.000 clienţi, o creştere de 3,3% faţă de T2 2011 şi o creştere de 4,1% faţă de T3 2010. La sfârşitul lunii octombrie 2011, UPC înregistrează 270.500 clienţi la serviciul de Internet.
Pe segmentul de voce, UPC a ajuns la 167.200 de clienţi, în perioada analizată, o creştere de 4,6% faţă de T2 2011 şi o creştere de 17,6% faţă de T3 2010.
Din spusele oficialilor companiei, la acest rezultat au contribuit semnificativ introducerea abonamentelor cu minute incluse şi flexibilitatea portofoliului de telefonie fixă. De asemenea, la sfârşitul lunii octombrie 2011, UPC înregistrează 172.000 de clienţi de telefonie fixă.
Spaţiul ţării este pretabil unui internet de mare viteză
“România este superioară altor state, în ceea ce priveşte infrastructura, de aceea spaţiul ţării este pretabil unui internet de mare viteză”, a declarat Severina Pascu în cadrul conferinţei. “Dincolo de numărul canalelor, importantă este varietatea acestora”, a adăugat aceasta.
Întrebată care sunt tendinţele anului 2011 în industria telecom, Severina Pascu a afirmat că în comparaţie cu primii ani, când abordarea furnizorilor era una unitară, în 2011 publicul este unul vizibil segmentat. Având, aşadar, mai multe tipologii de clienţi, şi serviciile trebuie să fie segmentate, cu alte cuvinte, pentru a răspunde unor nevoi pe segmente şi structura pachetelor trebuie să fie pe segmente. Mai mult, Severina Pascu prevede un potenţial de creştere pe piaţa telecom şi în 2012, când în zona de servicii TV şi de telefonie vor fi lansate servicii cu valoare adăugată, iar în cazul serviciilor de internet se va urmări creşterea volumului, atât în zona urbană, cât şi în cea rurală.
Pentru prima dată, UPC a făcut public venitul pe client, în cadrul conferinţei din această dimineaţă. Astfel, dacă în 2010 venitul pe cap de client (ARPU) era de 33,84 lei, în luna septembrie a acestui an valoarea ARPU s-a ridicat la 34,31 lei, trendul fiind unul ascendent, ţinând cont că mai sunt 3 luni din anul curent, iar în lunile de toamnă-iarnă se remarcă o mai mare capacitate de atragere a noilor clienţi.
După restructurarea amplă din 2008, UPC are 1.600 de angajaţi în prezent, acesta fiind un număr optim pentru desfăţurarea activităţilor companiei, potrivit Severinei Pascu. CEO-ul UPC România a mai precizat că nu există posibilitatea unui nou val de restructurări.