Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) s-a declarat impotriva suspendarii actualei forme a taxei auto, pentru ca aceasta reprezinta un mod de sprijinire a industriei auto din Romania, la fel cum si guvernele altor tari europene sustin industria de profil prin alocarea de fonduri ce se ridica la miliarde de euro.
Anuntul noului Guvern ca doreste suspendarea taxei a determinat in opinia APIA un fenomen de asteptare in randul cumparatorilor din piata auto, ceea ce este daunator nu numai producatorilor, ci si importatorilor, clientilor si statului, pentru ca toata lumea asteapta decizia autoritatilor iar din moment ce nu se mai vand autovehicule, nici statul nu mai incaseaza taxe.
(Video: Constantin Stroe, presedinte ACAROM / vicepresedinte Dacia)
UPDATE:
„Industria auto plateste un TVA de circa doua miliarde de euro statului roman, la care se adauga inca 130 de milioane de euro, bani proveniti din impozitul pe profit”, a declarat presedintele APIA, Ernest Popovici.
Acesta a precizat ca sectoru auto contribuie cu 10,7 miliarde de euro, adica 8,5% din PIB-ul Romaniei. Reprezentantul APIA a precizat si ca impactul suspendarii taxei auto ar fi
* de ordin social, prin pierderea a pana la 4.000 de locuri de munca la Dacia
* la nivelul bugetului de stat, care va pierde aproximativ 1,2 miliarde de lei
* la nivelul mediului inconjurator, prin pierederea stimulentelor de circa 65 de milioan ede euro destinate reinnoirii parcului auto.
(Video: Ernest Virgil Popovici, presedinte APIA)
Mai mult, reprezentantul APIA a mentionat ca premisele pentru anul 2009 nu sunt deloc imbucuratoare in cazul suspendarii taxei auto.
Astfel, piata autovehiculelor noi ar putea scadea cu 50%, iar pierderile de locuri de munca ar putea fi de peste 100.000 in industria auto si sectoarele conexe.
(Video: Brent Valmar, vicepresedinte APIA / dir. gen. Porsche Romania)