Compania Bechtel a anuntat, miercuri, reducerea activitatii la Autostrada Transilvania, masura ce ar putea afecta 2.300 de angajati. Cateva sute de persoane lucrau la acest proiect de infrastructura au fost deja disponibilizate. De asemenea, sindicatele au fost informate cu privire la o posibila concedierie colectiva a angajatilor.Motivul invocat de companie pentru masurile anuntate este o datorie in valoare de peste 27 milioane de euro si TVA in valoare de peste 14,7 milioane de lei, pentru une
Compania Bechtel a anuntat, miercuri, reducerea activitatii la Autostrada Transilvania, masura ce ar putea afecta 2.300 de angajati. Cateva sute de persoane lucrau la acest proiect de infrastructura au fost deja disponibilizate. De asemenea, sindicatele au fost informate cu privire la o posibila concedierie colectiva a angajatilor.
Motivul invocat de companie pentru masurile anuntate este o datorie in valoare de peste 27 milioane de euro si TVA in valoare de peste 14,7 milioane de lei, pentru unele lucrari.
„La aceasta data Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania ne datoreaza o suma de peste 27 milioane Euro si TVA in valoare de peste 14.7 milioane de lei pentru lucrari certificate inca din luna iulie”, se arata intr-un comunicat al companiei.
Potrivit directorului Proiectului Autostrada Transilvania, Michael Mix, „compania nu poate continua lucrarile fara a fi platita si fara a avea acces liber si fara obstacole la suprafete de teren cu o intindere considerabila, situate una in continuarea celeilalte”.
Mai mult, compania precizeaza ca „CNADNR a intampinat dificultati in asigurarea accesului la terenul necesar efectuarii lucrarilor, eliberarea terenului si relocarea utilitatilor, indepartarea deseurilor si a materialelor periculoase, precum si in ceea ce priveste descarcarea de sarcina arheologica”.
Astfel, Bechtel a anuntat ca este imposibila mentinerea ritmului actual de efectuare a lucrarilor.
„Personalul suspendat va fi platit in continuare conform prevederilor legale din Romania pana la data la care acestora li se va solicita reluarea activitatii. In eventualitatea unei concedieri colective, angajatii vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare”, a mai spus Michael Mix.
Acesta a adaugat ca Bechtel se angajeaza sa coopereze cu Ministerul Transporturilor, CNADNR, liderii de sindicat si ai Guvernului, pentru a rezolva problemele aparute.
„Potrivit prevederilor legislatiei muncii, orice concediere colectiva dureaza cateva luni. Astfel, vom avea la dispozitie suficient de mult timp sa lucram impreuna si sa dezvoltam un plan detaliat de revenire la ritmul normal de lucru. Importanta Autostrazii Transilvania este mult prea mare pentru a permite intarzieri semnificative in realizarea lucrarilor. Speram ca CNADNR va solutiona in cel mai scurt timp situatia astfel incat sa putem relua activitatea”, se mai arata in comunicatul publicat de compania Bechtel.
UPDATE:
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a confirmat existenta datoriei fata de Bechtel si a precizat, in cadrul unui comunicat, ca „va onora catre Bechtel International toate platile certificate de catre Consultant”, pana la sfarsitul acestui an.
Potrivit unui comunicat, CNADNR a inaintat prin intermediul Ministerului Transporturilor, o solicitare catre Ministerul de Finante pentru alocarea sumelor aferente proiectului Autostrada Transilvania, conform Bugetului de Venituri si Cheltuieli aprobat pentru anul 2008.
„Decizia de incetinire a ritmului lucrarilor de constructie a Autostrazii Transilvania reprezinta o decizie unilaterala a companiei Bechtel International”, se mai arata in comunicatul Companiei Nationale a Drumurilor.
CNADNR precizeaza ca incetinirea ritmului lucrarilor este consecinta circularei CNADNR conform careia incepand cu data de 15 noiembrie constructorii au obligatia sa treaca la inchiderea santierelor si pregatirea lucrarilor in execuţie pentru conservare pe perioada de iarna.
„Decizia companiei Bechtel International ne surprinde cu atat mai mult cu cat antreprenorul are front de lucru iar CNADNR si-a respectat obligatia de a aviza in CTE Proiectul Tehnic pentru un nou sector, sectorul 3A Gilau – Mihailesti, in conditiile date compania Bechtel International obliga CNADNR SA sa reanalizeze oportunitatea continuarii relatiei contractuale existente”, se mai arata in comunicatul transmis miercuri.