Guvernul României a fost informat de reprezentanţii Comisiei Europene (CE) ca ultima modificare aplicata sistemului de calcul al taxei pe poluarea provenita de la autovehicule nu este conforma cu reglementarile Uniunii Europene. Informaţia a fost confirmata luni seara de noul şef al Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Puşcaş care a fost numit în această funcţie pe 29 decembrie 2008. Conform acestuia, comunicarea sosită la Bucureşti este doar o înştiinţare în urma un
Guvernul României a fost informat de reprezentanţii Comisiei Europene (CE) ca ultima modificare aplicata sistemului de calcul al taxei pe poluarea provenita de la autovehicule nu este conforma cu reglementarile Uniunii Europene.
Informaţia a fost confirmata luni seara de noul şef al Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Puşcaş care a fost numit în această funcţie pe 29 decembrie 2008. Conform acestuia, comunicarea sosită la Bucureşti este doar o înştiinţare în urma unei analize a oficialităţilor CE, dar concluziile finale nu au sosit încă.
Fostul ministru al Mediului, Attila Korodi consideră că şi concluziile finale vor fi aproape identice cu informarea preliminară. „Probabil că acum CE asteaptă o clarificare din partea statului roman. Am spus încă de la adoptarea acestei ordonanţe că o simplă triplare este în foarte multe zone contară directivelor europene. Probabil că principalele probleme sunt legate de valorile taxei în comparaţie cu valoarea reziduală a vehiculelor înmatriculate în România”, a amenţionat Korodi.
Înlocuitorul lui Attila Korodi la şefia Ministerului Mediului, Nicolae Nemirschi, a anunţat încă de la sfârşitul anului trecut că are în vedere o modificare a actualului sistem de calcul al taxei astfel că oficialii CE vor aştepta, probabil, noile reglementări emise de Guvernul de la Bucureşti înainte de a adopta o poziţie oficială.
Una dintre variantele analizate de Guvern ia în calcul o reducere a taxei plătită în momentul înmatriculării urmând ca, anual, să fie plătită o altă sumă stabilită în funcţie de gradul de poluare al vehiculului. Conform ministrului Nemirschi, noua variantă a taxei ar trebui să fie stabilită după 15 ianuarie.
UPDATE
La solicitarea Capital de a lamuri elementele considerate neconforme cu reglemetarile comunitare in sistemul de calcul al actualei taxe de poluare Maria Assimakopoulou, purtatorul de cuvant al Comisarului pentru Fiscalitate si Uniune Vamala, Laszlo Kovacz, a declarat ca “intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana exista contacte regulate privind taxa auto. Discutiile cu autoritatile romane sunt informale si confidentiale. Noi incercam sa ajutam autoritatile romane sa inteleaga diferitele elemente de compatibilitate cu legislatia europeana de fiecare data cand se modifica legislatia nationala legata de taxarea masinilor.
Pot confirma ca, pe 22 decembrie, CE a trimis o scrisoare in acest sens autoritatilor romane. In acest document noi am mentionat ca informatiile primite (n.n. – in privinta taxei auto din decembrie) sunt insuficiente pentru a putea realiza o analiza completa. Cu toate acestea, analiza preliminara bazata pe informatiile furnizate a aratat ca noile masuri nu sunt in concordanta cu legislatia UE”.