UPDATE: Comercializarea pieselor de schimb va trebui autorizată de producător

Comercializarea pieselor de schimb pentru autovehicule va trebui autorizată de către producătorul auto, astfel încât pe piaţă să fie puse în vânzare doar piese originale, conforme standardelor tehnice ale autovehiculelor, se arată într-un proiect de lege adoptat miercuri de Guvern.Proiectul de lege modifică Ordonanţa Guvernului 80/2000 privind omologarea şi certificarea produselor şi materialelor de exploatare utilizate la vehicule rutiere, precum şi condiţiile de introducere p

Comercializarea pieselor de schimb pentru autovehicule va trebui autorizată de către producătorul auto, astfel încât pe piaţă să fie puse în vânzare doar piese originale, conforme standardelor tehnice ale autovehiculelor, se arată într-un proiect de lege adoptat miercuri de Guvern.

Proiectul de lege modifică Ordonanţa Guvernului 80/2000 privind omologarea şi certificarea produselor şi materialelor de exploatare utilizate la vehicule rutiere, precum şi condiţiile de introducere pe piaţă a acestora, informează Mediafax.

Potrivit ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, modificările sunt impuse printr-o directivă a Comisiei Europene.

„Prin acest proiect de lege aducem o serie întreagă de modificări, în aşa fel încât atât în termeni, cât şi pe fond, legea românească să fie în concordanţă cu directiva europeană şi toate piesele de schimb care se utilizează la autovehiculele rutiere să fie originale, iar circulaţia lor, comercializarea lor să fie acceptată de producător”, a spus Berceanu.

UPDATE:
Constructorii de automobile consideră proiectul foarte util

„Acest proiect de lege reprezintă un ajutor capital pentru industria auto din România, pentru că pe piaţa noastră au ajuns să intre piese piratate, provenite din statele asiatice, în valoare de aproape 1,5 miliarde de euro pe an, pe care nimeni nu le putea opri”, a declarat pentru Capital Online Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), totodată vice-preşedinte al Automobile Dacia SA.

Potrivit lui Stroe, acest ajutor va avea efecte categorice în privinţa menţinerii locurilor de muncă în industria auto şi, nu în ultimul rând, în ceea ce priveşte garantarea calităţii pieselor de schimb utilizate in unităţile de service auto.

„Prin acest proiect, legiuitorul impune respectarea conformităţii pieselor de schimb, ceea ce va duce la garantarea siguranţei rutiere din acest punct de vedere”, a spus reprezentantul ACAROM.

Nu în ultimul rând, Constantin Stroe a ţinut să sublinieze că prin aceasta masură vor putea fi înlăturate mult mai usor piesele de schimb contrafăcute, care eludează sistemul financiar românesc.

SURSA: Mediafax