Consorţiul Vinci-Aktor a renunţat miercuri la contractul de construcţie în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, în valoare de 1,5 miliarde de euro. "Vinci Concession, Vinci Construction Grand Projets, Aktor Concession şi Aktor, acţionând în calitate de investitori în baza contractului de concesiune, prin prezenta ia act şi aprobă încetarea contractului prin denunţarea unilaterală de către concesionar, şi în consecinţă, toate societăţile se consid
Consorţiul Vinci-Aktor a renunţat miercuri la contractul de construcţie în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, în valoare de 1,5 miliarde de euro.
„Vinci Concession, Vinci Construction Grand Projets, Aktor Concession şi Aktor, acţionând în calitate de investitori în baza contractului de concesiune, prin prezenta ia act şi aprobă încetarea contractului prin denunţarea unilaterală de către concesionar, şi în consecinţă, toate societăţile se consideră eliberate de oricare dintre şi toate obligaţiile şi/sau răspunderile în bază sau în legătură cu contractul de concesiune, cu efect imediat de la data transmiterii prezentei notificări”, se arată într-o notificare trimisă de asociere Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Consorţiul menţionează un articol al contractului potrivit căruia oricare din părţi poate renunţa la contract în termen de 90 de zile de la data semnării acestuia, respectiv 15 ianuarie.
„Oricare dintre părţi poate să înceteze prezentul contract prin renunţare unilaterală, în interiorul unui termen de 90 de zile de la data contractului, fără plata de despăgubiri, compensaţii sau orice alte sume de către oricare dintre părţi sau investitori către cealaltă parte sau investitori (…) Având în vedere că data contractului (…) este 15 ianuarie 2010, iar prezenta notificare vă este transmisă personal la data de 14 aprilie 2010, contractul de concesiune, de la data prezentei notiificări, încetează de drept şi încetează să existe conform articolului 45.5”, se precizează în documentul citat.
Tronsonul de autostradă avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani, în total, 4,8 miliarde de euro. Grupul francez Vinci trebuia să construiască tronsonul de autostradă încă din 2005, dar autorităţile de la acea vreme au reziliat contractul pentru că modul de atribuire a contractului contravenea normelor aplicate în Uniunea Europeană.
SURSA: Mediafax