Operatorul aerian low-cost MyAir a suspendat astăzi 70% dintre zborurile operate la nivel internaţional, printre care şi cele de pe Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu” spre Italia. Directorul aeroportului din Băneasa, Gheorghe Mihalcea, este de părere că zborurile companiei nu vor fi reluate prea curând. Blue Air a venit cu o ofertă prin care le dă pasagerilor afectaţi de situaţia de la MyAir posibilitatea de a cumpăra bilete la cursele sale spre şi dinspre Italia,
Operatorul aerian low-cost MyAir a suspendat astăzi 70% dintre zborurile operate la nivel internaţional, printre care şi cele de pe Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu” spre Italia. Directorul aeroportului din Băneasa, Gheorghe Mihalcea, este de părere că zborurile companiei nu vor fi reluate prea curând. Blue Air a venit cu o ofertă prin care le dă pasagerilor afectaţi de situaţia de la MyAir posibilitatea de a cumpăra bilete la cursele sale spre şi dinspre Italia, plătind doar taxele de aeroport.
În jur de 800 de pasageri ai operatorului aerian low-cost MyAir sunt blocaţi pe aeroporturile Băneasa şi Orio al Serio/Bergamo, deoarece compania a suspendat 70% din zborurile operate la nivel internaţional. Motivul este decizia luată ieri de autorităţile de pe aeroportul Orio al Serio/Bergamo, de lângă Milano, de a nu permite avioanelor operatorului să decoleze sau să aterizeze.
Compania low-cost a primit această interdicţie pentru că nu a plătit taxele către administraţia aeroportului, potrivit autorităţilor italiene. Fără a da detalii în legătură cu suma datorată de operatorul low-cost, compania care administrează aeroportul milanez a decis să blocheze cursele MyAir, până când operatorul îşi va achita datoria.
Surse neoficiale din cadrul companiei low-cost au declarat pentru Capital că într-adevăr operatorul se confruntă cu probleme de natură financiară şi că au stabilit un termen de până la 10 zile în care să încerce să găsească un investitor, pentru a nu fi nevoiţi să declare falimentul.
Precedentul SkyEurope
Problemele MyAir apar după ce, în urmă cu o lună, operatorul aerian slovac low-cost SkyEurope, cu care italienii de la MyAir au încheiat o alianţă strategică, a anunţat că intră în faliment pentru a-şi reorganiza afacerile, afectate de criza economică mondială.
MyAir este a treia companie aeriană low-cost care operează pe piaţa românească din România, după Wizz Air şi Blue Air, iar alianţa cu SkyEurope era menită să poziţioneze noua entitate pe primul loc în Europa, reprezentând o ameninţare şi pentru cei mai importanţi jucători de pe piaţa românească. „Acest parteneriat are ca scop creşterea cotei de piaţă şi o mai bună acoperire a destinaţiilor”, după cum declara la momentul parafării acordului dintre cei doi operatori, în exclusivitate pentru „Capital”, Antonio Iervolino, director general al MyAir România.
Pasagerii vor primi banii înapoi
Referitor la pasagerii MyAir blocaţi în aeroporturi, reprezentaţii companiei susţin că aceştia îşi vor primi banii înapoi. „Noi i-am sunat pe aproape 70% dintre cei cu bilete astăzi şi le-am comunicat ce s-a întâmplat. Ei vor primi banii pe bilete înapoi, dar nu astăzi. Aşteptăm mai multe informaţii din Italia pentru că nici noi nu prea ştim ce să facem”, a spus reprezentanta Eurosky Media, agent de vânzări MyAir, Alina Rus, citată de evz.ro.
UPDATE: Blue Air ofertează clienţii MyAir
Operatorul aerian Blue Air a venit cu o ofertă pentru pasagerii MyAir, ale căror zboruri au fost suspendate. Compania le dă posibilitatea acestora să folosească zborurile operate de Blue Air, plătind doar taxele de aeroport. Oferta este valabilă pentru oricine şi-a cumpărat un bilet pentru o cursă a companiei My Air cu destinaţia România – Italia şi Italia – România, indiferent de locul de plecare sau aterizare.
Potrivit lui Gheorghe Mihalcea, directorul Aeroportului Băneasa, situaţia creată de suspendarea curselor MyAir este gestionată bine până acum, iar atmosfera este surprinzător de calmă. „Mulţi dintre pasageri au fost anunţaţi de companie prin SMS, drept pentru care o parte nici nu au mai venit la aeroport. Alţii deja îşi cumpără bilete la cursele spre Italia ale altor companii sau profită de oferta Blue Air, de a plăti doar taxele de aeroport”, a declarat, pentru capital.ro, Gheorghe Mihalcea.
Reluarea curselor, incertă
Cât despre pasagerii veniţi din afara Bucureştiului care nu-şi permit să-şi cumpere alte bilete, directorul aeroportului bucureştean este de părere că ar trebui cazaţi până la reluarea curselor sau până când compania va găsi soluţii, însă aceasta este o problemă ce ţine de relaţia dintre operator şi pasageri, în care nu pot interveni decât autorităţile din domeniul Protecţiei Consumatorului.
În ceea ce priveşte reluarea curselor, Gheorghe Mihalcea ne-a declarat că este sceptic că asta se va întâmpla mâine sau în zilele ce urmează.
Citeşte şi: Oferta Blue Air pentru pasagerii MyAir este valabilă şi în zilele următoare