Dacia va lansa, în Franţa, modelul Logan MCV bioetanol, la preţuri cuprinse între 11.200 şi 13.650 de euro cu toate taxele incluse, în funcţie de nivelul de echipare: Ambiance, Laureate, sau Prestige.
Astfel, după introducerea pe piaţă a modelelor Logan şi Sandero 1.4 MPI 75 LPG, Dacia lansează versiunea Hi-flex a modelului Logan MCV, care poate funcţiona atăt cu bioetanol, căt şi cu benzină. Logan MCV 1.6 16v 105 Bioetanol va înlocui versiunea mai veche 1.6 MPI 90, iar dealerii francezi au anunţat că primesc deja comenzi.
Motorul acestui model are o capacitate de 1,6 litri şi o putere de 105 cai putere, care îi permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 11,8 secunde. Viteza maximă este de 174 km/h. Cutia de viteze este de tipul JR, în cinci trepte. Potrivit companiei, consumul mixt al modelului Logan MCV Hi-flex este de 7,5 litri/100 km. atunci când funcţionează cu benzină.
UPDATE: Şoferii români vor mai avea de aşteptat
Potrivit reprezentanţilor Dacia, potenţialii clienţi români vor fi nevoiţi să mai aştepte până vor putea conduce versiunea Hi-flex a modelului Logan MCV pe drumurile româneşti, pentru că nu există infrastructura necesară, sistemul de alimentare cu bioetanol.
„În România, totul ţine de întrebarea când o să avem acest sistem de alimentare. Problema nu ţine de constructorul Dacia. Noi avem produsul, dar va trebui rezolvată problema infrastructurii. Răspunsul la această întrebare ar trebui să vină de la Ministerul Mediului”, au declarat pentru Capital.ro, reprezentanţii Dacia.
Teoretic, versiunea Logan MCV lansată în Franţa ar putea ajunge şi în România, dacă este cumpărată de pe acea piaţă, însă va trebui să fie alimentată numai cu benzină.
Renault atacă low-cost-ul în India
Pe de altă parte, compania Renault, care deţine Dacia, va lansa pe piaţa din India în 2012 un automobil ieftin şi economic din punct de vedere al consumului de carburant, în parteneriat cu grupul local Bajaj.
Potrivit directorului general al constructorului auto francez, Carlos Ghosn, citat de Mediafax, designul, concepţia şi producţia automobilului vor fi asigurate de Bajaj, dar vor primi şi sprijinul grupului Renault-Nissan. În schimb, comercializarea şi distribuirea vor fi dirijate de Renault, cu ajutorul grupului indian.
Noua maşină va purta logo-ul Renault şi va concura în India cu cel mai ieftin automobil din lume, Nano, lansat pe piaţă în acest an de grupul local Tata. Ghosn nu a furnizat informaţii legate de preţul autovehiculului, însă Renault a indicat anterior că acesta se va situa la 3.000 de dolari. Nano costă circa 2.000 de dolari.