UPDATE: Duster, crossover-ul de la Dacia

Duster, primul concept car al mărcii Dacia, este un MPV (Multi Purpose Vehicle) având două uşi cu deschidere în sensuri contrare. Cu silueta sa înaltă (1,49 m), ampatamentul generos (2,80 m) şi dimensiunile compacte (4,25 m lungime, 1,64 m lăţime), Duster se prezintă ca un crossover robust şi sportiv. Lungimea consolelor este redusă (65 cm în faţă şi 80 cm în spate), Din faţă, se remarcă impresia de putere degajată de bara de protecţie mare, străpunsă de două prize

Duster, primul concept car al mărcii Dacia, este un MPV (Multi Purpose Vehicle) având două uşi cu deschidere în sensuri contrare.

Cu silueta sa înaltă (1,49 m), ampatamentul generos (2,80 m) şi dimensiunile compacte (4,25 m lungime, 1,64 m lăţime), Duster se prezintă ca un crossover robust şi sportiv. Lungimea consolelor este redusă (65 cm în faţă şi 80 cm în spate),

  • Din faţă, se remarcă impresia de putere degajată de bara de protecţie mare, străpunsă de două prize de aer orizontale. De cele două părţi ale calandrului, tipic Dacia, blocurile optice se prelungesc pe aripile faţă într-o linie luminoasă care se subţiază până la portiere.

 

  • Din profil, pasajele roţilor, bine marcate şi flancurile înalte ale portierelor confirmă impresia de vehicul « bine aşezat» pe cele patru roţi. Identitatea grafică a lui Duster este accentuată de culoarea gri cu reflexii a caroseriei, de marea suprafaţă vitrată şi de absenţa montantului central.

 

 

Duster are o lungime de 4,25 m, adică tot atât cât Logan faza 1. Astfel, vehiculul îşi va găsi uşor locul de parcare în jungla urbană. Jantele de aluminiu de 21’’ cu 5 raze şi duzele de eşapament de formă trapezoidală din aluminiu sunt tot atâtea elemente care denotă caracterul sportiv al acestui concept car.

O atenţie specială a fost acordată performanţelor aerodinamice ale lui Duster (coeficientul Cx este de 0.30). Fluiditatea liniilor laterale permite aerului să alunece pe flancurile vehiculului. Pe pavilion, blocurile optice în formă de eleron dirijează fluxul de aer spre spatele vehiculului.

Toate acestea contribuie direct la reducerea consumului, ceea ce face din Duster un crossover prietenos faţă de mediul înconjurător. Motorul 1.5 dCi 105 (77 kW) echipat cu un filtru de particule oferă prestaţii dinamice reale în condiţiile unor emisii de numai 139g de CO2 / km şi ale unui consum limitat la 5.3l/100 km.

 

SPECIFICAŢII:

                   Dimensiuni

Lungime (mm)

4 250

Lăţime (mm)

1 640

Înălţime (mm)

1 495

Lăţime cu uşile deschise (mm)

4 285

Ampatament (mm)

2 804

Ecartament faţă (mm)

1 637

Ecartament spate (mm)

1 640

Greutate gol (kg)

1 300

Portbagaj (dm3)

470

 

                  Date tehnice

Motorizare

dCi 105

Putere CP (kW)

105 (77)

Cuplu maxim (Nm)

240 la 2 000 rot./min

Acceleraţie de la 0 la 100 km/h

9,6 secunde

Emisii de CO2,

Consum în ciclu normalizat

139 g/km, 5.3 l/100 km

Transmisie

Cutie de viteze manuală

cu 6 trepte

Anvelope

245/35 ZR21

Jante

Diametru 21”

 

                  Parteneri

ProtoStyle

Carosier

Michelin

Anvelope

 

 

 

Conform unor surse din cadrul companiei Dacia, varianta de serie a acestui concept ar fi trebuit prezentata in cadrul Salonului International Auto de la Bucuresti (SIAB) din acest an. Din nefericire insa, aceasta manifestare a fost anulata de APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile). Aceleasi surse au mentionat ca modelul de serie va intra pe piata in prima jumatate a anului viitor, iar gama de propulsoare va include si alte motoare in afara de cel diesel de 105 CP.