Ferrari a anulat contractele cu o parte din dealerii sai europeni, in urma unui plan de restructurare a retelei de dealeri pe care producatorul de masini o are in Europa. Josef Smoly, general manager al Ferrari Austria, a confirmat ca doi dealeri din Austria ai Ferrari nu au mai semnat contracte dar acesta era sigur ca acestea vor fi reluate. Dealerii din Germania sunt cei mai afectati. Contractele cu 6 dealeri germani nu vor mai fi reinnoite, a declarat Smoly, care a subliniat ca reteau
Ferrari a anulat contractele cu o parte din dealerii sai europeni, in urma unui plan de restructurare a retelei de dealeri pe care producatorul de masini o are in Europa.
Josef Smoly, general manager al Ferrari Austria, a confirmat ca doi dealeri din Austria ai Ferrari nu au mai semnat contracte dar acesta era sigur ca acestea vor fi reluate.
Dealerii din Germania sunt cei mai afectati.
Contractele cu 6 dealeri germani nu vor mai fi reinnoite, a declarat Smoly, care a subliniat ca reteaua de dealeri din Germania ar putea fi redusa cu o treime. In Germania exista la ora actuala 19 dealeri.
Un reprezentant al unui dealer german a declarat ca este de parere ca reteaua din Germania va fi redusa la jumatate.
Ferrari si-a argumentat aceasta noua pozitie spunand ca doreste o mai buna circulatie a informatiilor dintre dealeri si companie.
UPDATE:
Pe de alta parte, in luna mai a fost inaugurat primul showroom Ferrari din Romania, in urma unei investitii de aproximativ cinci milioane de euro, realizata de catre Forza Rossa, noul partener pe piata interna al companiei italiene.
Potrivit oficialilor Forza Rossa, comenzile acopera oferta pana in 2009. Mai mult, prin aceasta investitie Forza Rossa spera sa atraga si clienti din statele vecine. Pentru Romania a fost alocata o cota anuala de minim zece si maxim 15 unitati din productia uzinei italiene, iar timpul de asteptare este cuprins intre 12 si 24 de luni. Forza Rossa vinde automobile Ferrari pe piata din locala inca din luna aprilie 2007. In Romania sunt in prezent circa 60 de masini Ferrari, insa 90% dintre acestea sunt second-hand sau cumparate de la alte reprezentante din strainatate.
Potrivit presedintelui Ferrari, Luca di Montezemolo, in ultimii doi ani, prezenta Ferrari in Europa de Est a crescut cu peste 100%, Turcia fiind tara cu prezenta cea mai importanta. Montezemolo a declarat, la inaugurarea showroom-ului Forza Rossa, ca Romania a fost aleasa pentru ca este o tara in crestere si are un potential ridicat in privinta potentialilor clienti. „Partenerul Forza Rossa, a fost ales deoarece are o capacitate la nivelul asteptarilor companiei italiene, precum si un inalt grad de profesionalism”, a explicat Montezemolo in luna mai.
Sursa: Automotive News