Retailerul de electronice, electrocasnice şi IT&C Flamingo International a raportat o scădere cu 45% a cifrei de afaceri aferente primului semestru al anului în curs, la 187 milioane de lei, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În prima parte a anului, Flamingo a renunţat la 350 din cei 1.100 de angajaţi, ajungând la un număr de 750 de salariaţi.

Potrivit oficialilor companiei, scăderea cifrei de afaceri a fost determinată de declinul pieţei electroIT, cât şi de micşorarea cheltuielilor pe cap de locuitor.

Conform Flamingo, scăderea pieţei locale de profil s-a situat peste media celorlalte pieţe europene, acest fapt reflectându-se şi în nivelul vânzărilor.

”Indicatorii financiari reflectă situaţia din piaţă, atât la nivel local cât şi european. Piaţa de profil a scăzut cu 45% în România, acest declin fiind depăşit doar de piaţa din Ucraina. Alte pieţe din Europa, precum Grecia, Polonia, Italia sau Cehia au avut scăderi de maxim 7%. Prima parte a anului a fost marcată de scăderi majore, însă suntem încrezători că semestrul al doilea va aduce rezultate mai bune; am observat deja o revenire importantă a vânzărilor începând cu luna iulie, când am înregistrat o creştere de 30% comparativ cu luna precedentă – de două ori mai mare decât creşterea pieţei”, a declarat Stefan Treiber, CEO Flamingo International.

De asemenea, în primele şase luni ale anului, Flamingo a redus cheltuielile cu 25%, respectiv 6,5 milioane de lei.

Afaceri de 260 mil. lei în semestrul II

Oficialii Flamingo International estimează că grupul nu va înregistra pierderi financiare în a doua jumătate a anului, după ce structura de costuri a companiei a fost optimizată, fiind redusă cu 30% în iunie 2009, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Astfel, pentru semestrul al doilea, Flamingo mizează pe o cifră de afaceri de 260 de milioane de lei şi EBITDA pozitiv.

”Compania nu va mai înregistra pierderi. O dată cu restructurarea şi cu aprobarea planului de capitalizare suplimentară, Flamingo International va începe să înregistreze o evoluţie din ce în ce mai bună şi datorită sprijinului acordat de acţionari, bănci şi furnizori”, a msi spus Stefan Treiber.

Compania va utiliza capitalul suplimentar oferit de către acţionari şi liniile de credit suplimentare aflate în discuţie cu băncile nu doar pentru a face faţă efectelor scăderii masive a pieţei de profil, ci şi pentru a susţine creşterea vânzărilor în a doua jumătate a anului. Printre măsurile menite a revitaliza vânzările Flamingo International, reprezentanţii companiei includ schimbarea abordării strategiei de marketing, rearanjarea magazinelor şi o serie de promoţii.

Mai puţini angajaţi, mai puţine magazine

În prima jumătate a anului în curs Flamingo a redus numărul angajaţilor de la 1.100 la finele lui 2008, la 750 în luna iunie. De asemenea, compania a închis şi 29 de magazine.

„Dacă în luna decembrie aveam 114 magazine, la finele primul semestru aveam doar 85 de magazine. Am decis să închidem doar magazinele neprofitabile. Măsura a fost luată şi în cadrul strategiei de optimizare a suprafeţelor magazinelor noastre”, a mai spus CEO-ul companiei.

Astfel, compania operează în prezent 85 de unităţi şi o suprafaţă totală netă de vânzare de 46,200 mp. În acest moment, suprafaţa magazinelor variază între 600 – 1,200 mp. Flamingo International finalizând procesul de mutare a retailului dinspre magazinele de proximitate către cele de tip destinaţie.

Creştere cu 10% a pieţei în 2011

În ceea ce priveşte revenirea pieţei de profil din România, Stefan Treiber a subliniat că aceasta va începe recuperarea în a doua parte a anului în curs şi în prima jumătate din 2010.

„Din fericire, întreaga piaţă în decurs de 1-2 ani, va reveni pe un trend şi chiar va creşte cu 10%”, a adăugat Stefan Treiber.

DETALII:
Citeşte şi Acţionarii Flamingo au aprobat planul anticriză