Volvo lucreaza la o masina ce se va ghida singura in trafic si va controla distanta fata de obstacolele din fata sa cu ajutorul unui radar. Constructorul suedez, care s-a mandrit intotdeauna cu siguranta masinilor sale, va prezenta noile sale idei in cadrul Salonului Auto de la Detroit, care va avea loc in luna ianuarie, anul viitor.

0-23685-capitalvolvos602.jpgVolvo afirma ca intentioneaza ca produca prima masina anti-accident din lume.

„Aceasta tehnologie ne ajuta sa facem un pas important inspre viziunea noastra pe termen lung in privinta proiectarii de masini ce nu fac accidente. Scopul nostru este ca in orizontul de timp al anului 2020 nicio persoane sa nu moara sau sa nu fie ranita intr-o masina Volvo”, a declarat specialistul de siguranta al companiei, Thomas Broberg.

0-23686-capitalvolvos603.jpgModelul Volvo S60, a carui lansare pe piata va avea loc in anul 2010 va avea incluse si frane automate. Acestea vor putea opri masina in cazul in care senzorii apreciaza ca o coliziune este iminenta, fie cu o alta masina, sau cu un pieton. Sistemul de siguranta se activeaza chiar si la viteze mici.

Potrivit companiei suedeze, 43% din cele 1.560 de persoane care au murit in accidentele rutiere petrecute in capitalele europene anul trecut, au fost pietoni.

0-23687-capitalvolvos604.jpgNoul Volvo S60 va fi echipat cu un sistem de navigare sofisticat, proiectat sa mentina o distanta sigura fata de masinile aflate in fata.

Sistemul radar, montat in grila din fata a masinii ve fi capabil nu doar sa detecteze un obstacol ci si cu ce viteza se misca acesta. In momentul in care este detectata o coliziune iminenta, masina va emite atat un semnal vizual proictat pe parbriz, cat si un semnal sonor.

0-23688-capitalvolvos605.jpgIn cazul in care soferul nu va avea nicioreactie, franele vor intra automat in actiune.

Potrivit companiei, acest sistem poate duce la evitarea coliziunilor in care o masina se izbeste de obstacolul aflat in fata sa.

Volvo nu este singurul constructor care dezvolta astfel de tehnologii, menite sa aduca un plus de siguranta atat ocupantilor masinilor, cat si pietonilor.

0-23689-capitalvolvos606.jpgBMW ofera in prezent un sistem de recunoastrere a pietonilor, capabil chiar sa aprecieze daca cineva este pe care sa paseasca in fata masinii.

De asemenea, BMW a implementat deja sisteme de vizualizare pe timpul noptii si senzori de caldura ce pot detecta daca in fata este un om sau un animal pe o distanta de circa 300 metri.

0-23690-capitalvolvos607.jpg

 

* Pentru a vizualiza la dimensiune mare, click pe imagini. Acestea prezinta conceptul Volvo S60, care va fi adus in fata publicului la Salonul din Detroit.

 Sursa: ANE / km77