UPDATE: Guvernul îşi asumă răspunderea pe trei pachete legislative

Guvernul a decis să îşi asume răspunderea pe cele trei pachete legislative privind salarizarea bugetarilor, restructurarea agenţiilor guvernamentale şi Codul educaţiei. Miniştrii încă mai fac modificări pe test. La finalul şedinţei de Guvern care a durat nouă ore, premierul Emil Boc le-a cerut miniştrilor ca cel mai târziu sâmbătă, la ora 11.00, să prezinte forma finala a celor trei proiecte legislative pentru care Executivul îşi asumă răspunderea în faţa Parlamentului

Guvernul a decis să îşi asume răspunderea pe cele trei pachete legislative privind salarizarea bugetarilor, restructurarea agenţiilor guvernamentale şi Codul educaţiei. Miniştrii încă mai fac modificări pe test.

La finalul şedinţei de Guvern care a durat nouă ore, premierul Emil Boc le-a cerut miniştrilor ca cel mai târziu sâmbătă, la ora 11.00, să prezinte forma finala a celor trei proiecte legislative pentru care Executivul îşi asumă răspunderea în faţa Parlamentului.

Varianta finală a proiectelor de lege va include observaţiile şi modificările decise în şedinţa Executivului de miercuri. Guvernul va trimite joi Birourilor Permanente ale celor două Camere ale Parlamentului scrisoarea prin care informează parlamentarii asupra intenţiei de a-şi asuma răspunderea.

Ajustările vizează solicitările sindicatelor

Executivul îşi va asuma răspunderea pe Legile privind salarizarea bugetarilor, restructurarea agenţiilor guvernamentale şi Codul educaţiei, după ce membrii Cabinetului Boc vor mai face o serie de modificări pe documente. Este vorba despre ajustări stabilite în urma negocierilor avute în ultimele zile cu reprezentanţii sindicatelor.

„Miniştrii fac completări pe marginea actelor normative în urma discuţiilor avute cu partenerii sociali”, a spus purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Negocierile cu sindicatele s-au purtat pe marginea proiectului de Lege privind salarizarea unică a bugetarilor. Probleme sunt însă şi cu prevederile Codului Educaţiei, cele două partide de guvernământ având puncte de vedere diferite cu privire la unele prevederi.