Microsoft şi Yahoo! au semnat un acord privind un parteneriat pe piaţa căutărilor pe internet şi a publicităţii online, pentru a concura liderul pieţei de profil Google, au anunţat, miercuri, cele două grupuri.
Microsoft nu va plăti nicio sumă în avans către Yahoo!, iar acordul vizează împărţirea veniturilor între cele două companii, a arătat sursa citată.
Reprezentanţii celor două companii au refuzat să comenteze informaţiile.
Microsoft şi Yahoo! au purtat în ultimele luni discuţii şi negocieri privind cooperarea pe piaţa de căutări şi publicitate pe internet, dominată de Google.
Microsoft a încercat, anul trecut, să preia intergral Yahoo!, însă oferta de 47,5 miliarde de dolari a fost respinsă.
Pe de altă parte, Yahoo! a încercat să încheie o înţelegere pe segmentul publicităţii prin căutări online cu Google, care însă nu a obţinut avizul autorităţilor de concurenţă.
Înţelegerea va ajuta Bing în lupta cu Google
Conform acordului care urmează să fie anunţat, noul motor de căutare Bing dezvoltat de Microsoft va fi utilizat şi pentru căutările realizate pe paginile Yahoo!, în timp ce Yahoo! va gestiona vânzările de publicitate utilizând tehnologie furnizată de Microsoft.
Înţelegerea va majora puternic poziţia Bing în raport cu motorul de căutare Google, care domină piaţa cu o cotă estimată la 65% în Statele Unite. Spre comparaţie, Microsoft a avut, luna trecută, o cotă de piaţă de numai 8,4% pe piaţa căutărilor pe internet din Statele Unite, în timp ce Yahoo! a obţinut o cotă de 19,6%.
Există posibilitatea ca şi acest acord, încheiat între cel de-al doilea şi cel de-al treilea jucător de pe piaţa de profil, să fie blocat de autorităţile antitrust.
Totodată, parteneriatul s-ar putea cu probleme determinate de legislaţia privind dreptul la intimitate, consideră analistul american Colin Gillis.
„Orice acord prin care Microsoft gestionează căutări şi împărtăşepte date privind căutările pe internet cu Yahoo! ar putea fi blocat de Justiţia din Statele Unite şi Uniunea Europeană”, a declarat Gillis.
Acţionarii Microsoft şi Yahoo! au cerut în ultimii ani celor două companii să ajungă la un parteneriat. La începutul lunii iulie, investitoril Carl Icahn, care deţine 5% din Yahoo! şi se implică activ în deciziile luate la conducerea companiei, s-a exprimat în favoarea unui acord, oferind un impuls negocierilor.
Parteneriat pe zece ani
În urma parteneriatului, Microsoft va obţine o licenţă pe o perioadă de zece ani pentru a integra tehnologia de cercetare a Yahoo! în propria platformă de căutare online, în timp ce Yahoo! va deveni „principala echipă de vânzare” în domeniul publicităţii pentru ambele grupuri.
Acordul dintre cele două grupuri pune capăt unei campanii de 18 luni a Microsoft pentru un parteneriat cu Yahoo!, începută printr-o ofertă de preluare. Yahoo! estimează un profit operaţional de 500 de milioane de dolari şi economii pe partea de investiţii de 200 milioane dolari, ca urmare a înţelegerii cu Microsoft.
SURSA: Mediafax