UPDATE: Ministerul Transporturilor, dator cu 137 milioane euro la Bechtel

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii are in prezent o datorie de 137 milioane euro catre compania Bechtel, suma din care 77 milioane euro reprezinta lucrari certificate si 60 milioane, lucrari necertificate, a declarat ministrul Radu Berceanu.Potrivit acestuia, datoria de 77 milioane euro este neplatita inca din luna august 2008, acest fapt implicand "acumularea de penalitati”.Totusi, ministrul Berceanu a precizat ca pana acum, statul roman a platit catre compania americana suma d

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii are in prezent o datorie de 137 milioane euro catre compania Bechtel, suma din care 77 milioane euro reprezinta lucrari certificate si 60 milioane, lucrari necertificate, a declarat ministrul Radu Berceanu.

Potrivit acestuia, datoria de 77 milioane euro este neplatita inca din luna august 2008, acest fapt implicand „acumularea de penalitati”.

Totusi, ministrul Berceanu a precizat ca pana acum, statul roman a platit catre compania americana suma de 624 milioane euro, „din care 62 milioane euro reprezinta taxe”.

Radu Berceanu a precizat ca desi platile au fost efectuate, Ministerul Transporturilor „nu a primit niciun tronson de autostrada utilizabil”.

Aflat la Cluj, in cadrul unei intalniri cu reprezentantii Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si ai executantului, Radu Berceanu a solicitat prezenta conducerii companiei Bechtel de la Londra pentru discutii in cursul zilei de joi pe tema continuarii lucrarilor.

Nu in ultimul rand, ministrul a solicitat executantului stabilirea unui program clar, etapizat la maximum sase luni, pentru darea in folosinta a unor tronsoane din autostrada.

Radu Berceanu a cerut sa fie prevazta in mod expres lungimea acestor tronsoane, in conditiile in care compania Bechtel va comunica partii romane care sunt masurile pe care aceasta trebuie sa le ia pentru a  se asigura respectarea termenelor.

De asemenea, ministrul transporturilor a declarat ca termenul de finalizare a tronsonului Cluj-Bors, respectiv anul 2012, ramane neschimbat.

UPDATE:

Compania Bechtel a anuntat in prima jumatate a lunii decembrie 2008 ca 2.300 de angajati ar putea fi afectati de reducerea activitatii la Autostrada Transilvania. Cateva sute de persoane lucrau la acest proiect de infrastructura au fost disponibilizate inca de anul trecut.

Mai mult, sindicatele au fost informate la sfarsitul anului trecut cu privire la o posibila concedierie colectiva a angajatilor.

Motivul invocat de compania americana pentru masurile anuntate la acea vreme a fost o datorie in valoare de peste 27 milioane de euro si TVA in valoare de peste 14,7 milioane de lei, pentru unele lucrari.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a confirmat in decembrie 2008 existenta datoriei fata de Bechtel si a precizat ca „va onora catre Bechtel International toate platile certificate de catre Consultant”, pana la sfarsitul anului trecut.