Compania ungara MOL a inregistrat primele pierderi trimestriale din 2003, dupa ce ieftinirea pretului la petrol a dus la scaderea valorii stocului de titei. MOL a afisat o pierdere neta de 4,9 miliarde de forinti, sau 23 milioane de dolari, in cel de-al treilea trimestru al anului. In perioada similara a anului trecut compania a inregistrat un profit net de 73,4 miliarde de forinti. CEO-ul companiei, Jozsef Molnar, a anuntat ca are in plan reducerea costurilor ci 100 milioane de euro in urmato
Compania ungara MOL a inregistrat primele pierderi trimestriale din 2003, dupa ce ieftinirea pretului la petrol a dus la scaderea valorii stocului de titei.
MOL a afisat o pierdere neta de 4,9 miliarde de forinti, sau 23 milioane de dolari, in cel de-al treilea trimestru al anului. In perioada similara a anului trecut compania a inregistrat un profit net de 73,4 miliarde de forinti.
CEO-ul companiei, Jozsef Molnar, a anuntat ca are in plan reducerea costurilor ci 100 milioane de euro in urmatorul an. Acesta nu a precizat daca masurile vor duce la concedieri.
Acesta a mai declarat ca rezultatele financiare negative ale companiei au fost determinate de scaderea cu 30% a pretului la petrol in perioada iulie-septembrie, fapt ce a dus la scaderea valorii stocului de titei.Si deprecierea foritului cu 15% fata de dolari su cu 3% fata de euro a avut un impact negativ asupra MOL.
Vanzarile MOL in perioada analizata au crescut cu 43%, pana la 976,5 miliarde forinti, profitul operational fiind in scadere cu 62%.
UPDATE
MOL Romania a inregistrat in primele 9 luni ale anului o crestere de 2% a vanzarilor de carburanti (in litri) fata de perioada similara a anului trecut.
Compania a inregistrat o crestere a vanzarilor de 7% (in litri) pe segmentul BtB, datorita axarii puternice pe clientii posesori de carduri si parteneriatului incheiat cu Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania. Prin intermediul acestuia, MOL Romania ofera conditii comerciale speciale membrilor Uniunii.
Vanzarile inregistrate de magazinele din benzinarii (in euro) au inregistrat o crestere de 8% datorita unui mai bun management al categoriilor de produse oferite spre comercializare.
In prezent, MOL Romania are o retea formata din 130 de benzinarii – 8 dintre ele fiind inaugurate anul acesta.
Sursa: Bloomberg