Toate diviziile ING Bank vor înregistra profit anul viitor, iar segmentul de retail banking va avea un rezultat pozitiv în 2009, a declarat într-o conferinţă de presă, directorul general al băncii, Mişu Negriţoiu.
„Anul acesta vom începe (activitatea de retail – n.r.) să contribuim la profitabilitatea băncii, după ce am fost finanţaţi de celelalte activităţi ale băncii”, a adăugat Albert Roggermans, director general adjunct al ING Bank România.
El a afirmat că, la lansarea activităţilor de retail banking, în urmă cu cinci ani, banca şi-a fixat ca obiectiv să aibă un milion de clienţi până în 2010 şi 250 de unităţi teritoriale.
„Până la sfârşitul anului vom depăşi 900.000 de clienţi, iar anul viitor vom avea cei un milion de clienţi. Vom avea mai puţine unităţi, deci cu costuri mai mici, ceea ce înseamnă că am reuşit să fim mai eficienţi. Este totodată un semn că modelul de franciză funcţionează foarte bine”, a spus Roggermans.
După primul semestru, ING avea o cotă de piaţă de 9,9% în ceea ce priveşte numărul total de clienţi. Astfel, banca avea o cotă de piaţă de 10,3% pe segmentul destinat persoanelor fizice, de 4,2% pe private banking, de 2,8% pe întreprinderi mici şi mijlocii, de 48% pe companii mari şi de 15,4% pe companii mijlocii.
ING Bank are 826.000 de clienţi individuali şi 12.191 de IMM-uri.
O problemă sunt dobânzile foarte mari la lei
În ceea ce priveşte accesul la creditare, Roggermans a explicat că ING nu a oprit accesul al împrumuturi nici în condiţiile cele mai dificile de pe piaţă.
„Pentru moment accesul la creditare este dificil. Am fost printre puţinele bănci care nu am oprit creditarea nici în cele mai grele vremuri ale crizei. O problemă sunt dobânzile foarte mari la lei. Nu este vina noastră, ci a pieţei. Vom încerca să avem dobânzi cu două puncte procentuale sub piaţă, dar cu condiţia să fie pe perioade mai scurte”, a adăugat directorul general adjunct al ING Bank.
ING Bank România are două divizii, de retail şi wholesale.
UPDATE: Nu va mai exista credit „doar cu buletinul”
Unul dintre efectele crizei asupra pieţei bancare îl reprezintă creşterea gradului de prudenţă şi eliminarea din portofoliu a unor produse de genul „credit doar cu buletinul”, afirmă directorul general al ING, Mişu Negriţoiu.
„Nu cred că se va mai reveni la produse cum ar fi credit doar cu buletinul. Este nevoie de echilibru, de măsură. Băncile sunt superprudente în acordarea de credite”, susţine oficialul ING.