Două birouri ale conducerii sucursalei E. ON Gaz din Cluj-Napoca au fost sigilate, vineri, de Comisariatul Regional de Protecţie a Consumatorului Cluj, în urma unor sesizări privind contractele propuse de companie consumatorilor.

Update: Cele două birouri au fost desigilate pentru ca „directorii să poată lucra pentru a găsi soluţiile optime pentru consumatori”

Directorul Comisariatului Regional de Protecţie a Consumatorului Cluj, Mircea Radu, a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX, că acţiunea a fost făcută în cursul dimineţii, sigiliul fiind aplicat pe două birouri ale conducătorilor unităţii de pe strada Decebal 93 – 95 din municipiul Cluj-Napoca.

„La această acţiune am avut sprijinul Grupării Mobile de Jandarmi Cluj. Acest demers a venit în completarea sancţiunii aplicate, în cuantum de 30.000 lei”, a spus Mircea Radu.

E.ON Gaz n-a ţinut cont de discuţiile cu OPC

Conform sursei citate, decizia a fost luată în urma analizarii clauzelor din contractele propuse de companie consumatorilor şi în urma discuţiilor avute cu reprezentantii E ON, fără a se ajunge la un consens privind modificarea unor clauze ale contractului cadru.

Mircea Radu a adăugat că scopul acţiunii este ca E ON Gaz să emită un act adiţional la contractul cadru, care să prevadă şi clauze de protecţie a consumatorilor, deoarece acest contract nu le respectă pe acela prevăzute într-un ordin al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

Ce clauze sunt în contractele E. ON

„Sunt multe clauze, un exemplu e că este trecut în contract că preţul nu include TVA şi accize, dar ordinul prevede foarte clar că accizele nu sunt facturate, deci nu aveau ce să caute în contract. Un alt punct important este că (E ON – n.r) obligă consumatorul să semneze un act, că a luat act de condiţiile standard, că le va respecta, dar nu apar în contract, ci apar pe alte foi, ce nu sunt semnate de consumator, care astăzi pot să fie valabile, dar mâine se pot modifica, ca urmare ne putem trezi peste o anumită perioadă că, din cauza neprimirii unor facturi, să ajungă cineva la consumator acasă să îi ridice bunurile deoarece condiţiile standard noi prevăd acest lucru”, a spus Mircea Radu.

Consumatorul n-are nici un cuvânt de spus

Conform sursei citate, în contractul trimis de E ON consumatorilor, aceştia din urmă nu au nicio posibilitate să îşi exprime poziţia.

„Un contract prevede înţelegerea a două părţi, nu avem nicăieri un text care să dea posibilitatea consumatorului să spună un punct de vedere, nu avem dovada comunicării acelei autocitiri, nu există clauze de răspundere contractuală. Aşteptăm o reacţie din partea E. ON Gaz, şi persoana care plăteşte are nişte drepturi. Am făcut acest act de prevenţie pentru că au fost mai multe reclamaţii, dar cel mai mult am considerat că acest act trebuie realizat şi aceasta a fost modalitate”, a spus Mircea Radu.

Mircea Radu a adăugat că perioada pentru care s-a aplicat sigiliu este de şapte zile şi nu afectează activitatea la casierie şi la punctele de preluare a contractelor.

SURSA:Mediafax