Pasajul subteran din zona Băneasa a fost deschis circulaţiei vineri, cu toate că lucrările de construcţie nu au fost chiar finalizate. Au mai rămas de amenajat unele porţiuni de trotuar la suprafaţă şi trebuie sincronizate semafoarele. Mai sunt de montat unele balustrade, iar muncitorii încă finisau pereţii pasajului în timpul inaugurării."În cele patru zile care au mai rămas până la 1 decembrie, practic mai sunt câteva lucruri de amănunt, pe la trotuare şi aşa mai departe
Pasajul subteran din zona Băneasa a fost deschis circulaţiei vineri, cu toate că lucrările de construcţie nu au fost chiar finalizate. Au mai rămas de amenajat unele porţiuni de trotuar la suprafaţă şi trebuie sincronizate semafoarele. Mai sunt de montat unele balustrade, iar muncitorii încă finisau pereţii pasajului în timpul inaugurării.
„În cele patru zile care au mai rămas până la 1 decembrie, practic mai sunt câteva lucruri de amănunt, pe la trotuare şi aşa mai departe, reglajul semafoarelor, care nu se poate face decât în trafic”, a declarat ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu.
Lucrări pe fugă, pentru a „bate” termenul de predare
Totuşi, chiar acele lucrări care ar fi trebuit să fie gata, excluzând finisajele, sunt vizibil grabite. Există dâmburi de asfalt în porţiunile de îmbinare a noilor lucrări cu şoseaua veche, marginile drumului de la suprafaţă au fost peticite pe ultima sută de metri, iar separatoarele din intersecţie au fost lăsate cu suruburile desfăcute.
Traficul deschis „de dragul cetăţenilor”
Ministrul a explicat că inauguratea pasajului a fost stabilită înaiintea termenului anunţat (1 decembrie – n.r.) pentru că „că foarte muţi bucureşteni şi în general foarte mulţi români vor avea în acest week-end o vacanţă prelungită până la 1 decembrie”. „Am considerat că nu are rost să ţinem circulaţia încă gâtuită pentru câteva amănunte”, a mai spus Berceanu.
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a anunţat, joi, că în urma finalizării lucrărilor, cele şase linii de transport public din zonă vor reveni de sâmbătă pe trasele de bază.
Inaugurarea a fost amânată de mai multe ori
Pasajul cu o lungime de 626 metri a fost inaugurat în prezenţa premierului interimar Emil Boc şi a ministrului Transporturilor. Lungimea pe care au fost executate lucrări în cadrul proiectului este de 1,25 kilometri, în zona de intersecţie a Drumului Naţional 1 cu bulevardul Aerogarii şi bulevardul Ion Ionescu de la Brad.
Totuşi, inaugurarea pasajului a fost amânată de mai multe ori. Iniţial, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimau că lucrările vor fi finalizate la sfârşitul anului 2008. Lucrările au început însă în mai 2008, cu termen de finalizare luna mai 2009. Ulterior, autorităţile au anunţat un nou termen limită: data de 10 noiembrie, dar şi acesta a fost prelungit, până de Ziua Naţională.
Valoarea totală a investiţiei la pasaj este de 13,11 milioane de euro, iar lucrările au fost executate de firma portugheză Lena Engenharia e Construcoes.
UPDATE: Gata pasajul, unde se mută blocajul de trafic?
Întrebat de capital.ro dacă în urma fluidizării traficului în zona Băneasa, blocajul rutier se va muta în zona Piueţei Presei Libere, ministrul Berceanu a declarat că de acest lucru nu răspune el, ci primarul de sector, sau cel general. „Asta îl întrebaţi pe domnul primar de sector sau al Capitalei, nu ştiu cine se ocupă de chestiunea asta”, a subliniat Radu Berceanu.
El a adăugat că Ministerul pe care îl conduce al fi trebuit ca în mod normal să facă lucrări numai până la intrarea în Bucureşti, iar de acolo ar fi trebuit să se ocupe primăriile de sector şi primăria Capitalei.
Devieri de la proiectul iniţial
Ministrul interimar al Transporturilor a menţionat că de-a lungul ultimelor 8-9 luni de lucru la pasaj, au fost schimbate numeroase aspecte ale acestuia.
Printre acestea se numără înlocuirea sensului giratoriu de la suprafaţă cu numeroase benzi obligatorii şi o sumedenie de semafoare despre care chiar ministrul recunoaşte că sunt „foarte complicate”.
De asemenea, pasajul a fost iluminat şi au mai fost amplasate separatoarele de sens, pentru a se reduce riscul accidentelor.