Metrorex va organiza în luna decembrie o licitaţie pentru execuţia structurilor staţiilor, galeriilor şi tunelelor pentru Magistrala V a metroului, Drumul Taberei-Universitate, pe tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu, valoarea estimativă a contractului fiind de 1,31 miliarde de lei, fără TVA.Contractul are o durată de trei ani şi va fi finanţat dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi de la bugetul de stat. Aceasta reprezintă prima etapă a procedurii de licitaţie
Metrorex va organiza în luna decembrie o licitaţie pentru execuţia structurilor staţiilor, galeriilor şi tunelelor pentru Magistrala V a metroului, Drumul Taberei-Universitate, pe tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu, valoarea estimativă a contractului fiind de 1,31 miliarde de lei, fără TVA.
Contractul are o durată de trei ani şi va fi finanţat dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi de la bugetul de stat. Aceasta reprezintă prima etapă a procedurii de licitaţie restrânsă, candidaţii selectaţi urmând a primi invitaţia de participare şi documentaţia de atribuire pentru etapa a doua, se arată într-un anunţ al Metrorex, citat de Mediafax.
În cadrul acestei etape vor fi selectaţi minim cinci ofertanţi, iar în cazul în care numărul candaţilor selectaţi este mai mic de cinci, Metrorex are dreptul de a anula procedura de licitaţie restrânsă sau de a continua procedura numai cu acei candidaţi care îndeplinesc criteriile solicitate, dacă există cel puţin un candidat care a îndeplinit criteriile de selecţie.
10 staţii în prima etapă
Linia Drumul Taberei – Universitate va avea 14 staţii. Sectiunea Râul Doamnei – Haşdeu are 10 staţii, respectiv Valea Ialomiţei, Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.
Licitaţia este împărţită în patru loturi, respectiv Academia Militară-Opera, în lungime de 1,66 kilometri (248 milioane de lei, fără TVA), Parc Drumul Taberei-Academia Militară, în lungime de 2,54 kilometri (445 milioane de lei, fără TVA), Râul Doamnei-Parc Drumul Taberei, în lungime de 2,01 kilometri (370 milioane de lei, fără TVA) şi Romancierilor-Valea Ialomiţei, inclusiv depoul, în lungime de un kilometru (255 milioane de lei, fără TVA).
„Concomitent cu această secţiune se va realiza ansamblul de la Valea Ialomiţei, format din staţie şi depou. Prin realizarea acestor obiective operatorul va beneficia de facilităţile oferite de Depoul Valea Ialomiţei în ceea ce priveşte exploatarea, mentenanţa dar şi locurile de parcare în momentul în care va fi dată în folosinţă Secţiunea Râul Doamnei-Haşdeu”, se arată în anunţ.
700 milioane de euro pentru 10 km de tunel şi staţiile adiacente
Proiectul magistralei Universitate-Drumul Taberei, realizat din credite externe şi alocaţii bugetare, este estimat la aproximativ 700 milioane euro.
Tronsonul, care va uni cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei, va avea o lungime de 9,05 kilometri şi 14 staţii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Haşdeu, Cişmigiu şi Universitate 2, iar de la Piaţa Universităţii va fi realizată o legătură cu cartierul Pantelimon.
UPDATE: Lucrările ar putea începe în februarie 2010
Potrivit directorului general al Metrorex SA, Gheorghe Udrrişte, după prelicitaţia din decembrie, la distanţă de încă o lună va fi organizată licitaţia finală în cadrul căreia vor fi aleşi Constructorii.
Astfel, dacă procedurile vor decurge normal, lucrările ar trebui să înceapă imediat după încheierea licitaţiei de atribuire şi semnarea contractelor, probabil în luna februarie 2010.
„La jumătatea lunii decembrie va avea loc o prelicitaţie, iar pentru fiecare pachet se va alege un număr de cel patru sau cinci concurenţi. În circa o lună de zile ar trebui să primim ofertele acestora, iar cei care se vor califica în etapa a doua vor primi restul documentaţiei de participare. După încă o lună vor trebui depuse documentele şi se va lua o decizie asupra constructorilor. Protrivit documentaţiei, lucrările de construcţie vor dura 36 de luni”, a explicat pentru Capital.ro, directrul general al Metrorex.
Gheorghe Udrişte, a precizat că tronsonul Drumul Taberei – Universitate a fost împărţit în patru pachete pentzru a fi mai uşoară stabilirea constructorilor şi efectuarea lucrărilor.