UPDATE: Programul „Rabla”, ediţia 2009, încă în aşteptare

Desi deputatul PSD de Arges, Bogdan Niculescu Duvaz a declarat aseara in direct la TVR 1 ca editia din 2009 a programului de stimulare a innoirii parcului national auto, mai cunoscut ca programul “Rabla” va incepe astazi, cu o intarziere de aproape o luna fata de data la care ar fi trebuit sa demareze, biroul de presa al Administratiei Fondului de Mediu (AFM) a dezmintit aceasta informatie. Conform AFM,  deocamdata nu se pune problema demararii programului pentru ca nu a fost ap

Desi deputatul PSD de Arges, Bogdan Niculescu Duvaz a declarat aseara in direct la TVR 1 ca editia din 2009 a programului de stimulare a innoirii parcului national auto, mai cunoscut ca programul “Rabla” va incepe astazi, cu o intarziere de aproape o luna fata de data la care ar fi trebuit sa demareze, biroul de presa al Administratiei Fondului de Mediu (AFM) a dezmintit aceasta informatie. Conform AFM,  deocamdata nu se pune problema demararii programului pentru ca nu a fost aprobat bugetul de cheltuieli al institutiei si nici nu au fost aprobate normele de aplicare ale ordonantei.

 

Cert este ca, incepand cu acest an, vor fi acceptate pentru intrarea in program si masinile mai vechi de 10 ani, cu doi ani mai “tinere” decat cele admise pana anul trecut. Pe langa scaderea vechimii masinilor, noul program mai aduce ca noutate, majorarea sumei acordate de la 3.000 de lei la 3.800 de lei, precum si finantarea a nu mai putin de 60.000 de vehicule fata de numai 40.000 in 2008. Programul beneficiaza de un fond limita in valoare de 228 milioane de lei, bani disponibili pana in data de 11 decembrie 2009.

 

Conform AFM, din totalul de 40.000 de autoturisme pentru care putea fi obtinuta prima de casare in 2008, aproape 10.000 au ramas neutilizate. Din datele AFM rezulta ca la editia de anul trecut au fost scoase din uz 30.466 de autovehicule, si ca din totalul celor 40.000 autoturisme ce urmau a fi decontate în cadrul Programului, 9.534 au rămas neutilizate. In raportul final al Programului se arata ca nici macar Dacia nu a reusit sa epuizeze intreaga cota repartizata. Astfel, din 9.692 de masini avute la dispozitie, reteaua producatorului autohton a lasat neutilizate 879 de vehicule.