Daca anul trecut pana la sfarsitul lunii martie, agentiile de turism aveau aproximativ 3.000 de pachete turistice vandute, anul acesta tur-operatorii au reusit sa vanda peste 12.000 de sejururi, a caror valoare depasesc 12 milioane de lei. Motivul: programul “early booking” (inscrieri timpurii), initiat in 2009 de catre Ministerul Turismului, cu ajutorul caruia turistul contracteaza vacante cu reduceri de pana la 30% din pretul standard. Desi discouturile se aplicau pentru sejururi
Daca anul trecut pana la sfarsitul lunii martie, agentiile de turism aveau aproximativ 3.000 de pachete turistice vandute, anul acesta tur-operatorii au reusit sa vanda peste 12.000 de sejururi, a caror valoare depasesc 12 milioane de lei.
Motivul: programul “early booking” (inscrieri timpurii), initiat in 2009 de catre Ministerul Turismului, cu ajutorul caruia turistul contracteaza vacante cu reduceri de pana la 30% din pretul standard. Desi discouturile se aplicau pentru sejururi cumparate in orice perioada a anului, doar 20% dintre turisti au preferat sa-si reserve concediile in plin sezon estival.
Potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, cel mai cautat a fost litoralul (60-70% din totalul pachetelor vandute), iar statiunea cea mai solicitata a fost Mamaia, cu peste 50% din optiuni. De asemenea, romani au optat pentru hotelurile de trei si patru stele.
Iată cum s-au structurat opţiunile turiştilor români în cadrul acestui program:
- 1. Litoral – 70%
- 2. Staţiuni balneoclimaterice – 18%
- 3. Turism montan şi rural – 12%
Până la ora actuală, în Programul Naţional « Înscrieri Timpurii », valabil pana la 31 martie, s-au înscris peste 250 de unităţi de cazare: hoteluri, vile, pensiuni turistice, rurale şi agroturistice. După Litoral, au fost solicitate staţiuni montane, staţiuni balneoclimaterice şi pensiuni rurale.