UPDATE: SABMiller: Creştere de 1% pe Timişoreana, scădere pe Ursus

Grupul SABMiller, care controlează producătorul de bere Ursus Breweries, a înregistrat în perioada aprilie – septembrie a acestui an o scădere cu 12% a vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care piaţa berii a scăzut cu 16%. Potrivit raportului financiar semestrial a grupului sud-africano-american, Ursus Breweries a reuşit să îşi majoreze cota de piaţă în condiţiile în care FMI estimează o contractare a economiei României de 8,5%

Grupul SABMiller, care controlează producătorul de bere Ursus Breweries, a înregistrat în perioada aprilie – septembrie a acestui an o scădere cu 12% a vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care piaţa berii a scăzut cu 16%.

Potrivit raportului financiar semestrial a grupului sud-africano-american, Ursus Breweries a reuşit să îşi majoreze cota de piaţă în condiţiile în care FMI estimează o contractare a economiei României de 8,5% în acest an.

UPDATE: Românii încă beau bere, dar cumpără mai puţin sau mai rar

Referitor la scăderea vânzărilor din acest an, preşedintele Ursus Breweries, Stephan Maria Weber, a declarat într-un comunicat că „e dificil să ne confruntăm cu scăderea în termeni de volum, mai ales după creşterile puternice din anii anteriori. Românii încă beau bere, dar cumpără în cantităţi mai mici sau mai rar”.

 

Potrivit producătorului, care citează datele firmeid e cercetare MEMRB, cota de piaţă a Ursus a crescut cu 1,4% în perioada aprilie-septembrie 2009 cu 1,4% cota de piaţă, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, până la 31%.

 

Vânzările de bere Timişoreana au continuat să se majoreze cu 1% în intervalul aprilie-septembrie, înregistrând o creştere semnificativă a cotei de piaţă, în timp ce Berea Ursus a consemnat o scădere a vânzărilor, chiar dacă a câştigat la rândul său cotă de piaţă.

Unul dintre motivele scăderii vânzărilor Ursus a fost şi declinul canalului de distribuţie HoReCa, care a afectat vânzările pe segmental premium.

Totodată, SABMiller a finalizat integrarea mărcii de bere Azuga în intervalul menţionat, pe care a achiziţionat-o la începutul acestui an. Potrivit raportului, grupul a avut în Europa costuri de 41 de milioane de dolari cu integrarea şi restructurarea activităţilor, suma incluzând şi cheltuielile generate de restructurarea producătorului Bere Azuga, care au presupus şi închiderea fabricii de bere de pe Valea Prahovei.

Majorări de preţuri peste nivelul inflaţiei

Producătorul de bere a mai anunţat şi faptul că veniturile obţinute pe hectolitrul de bere au crescut cu 10% ca urmare a majorării preţurilor peste nivelul inflaţiei.

Veniturile SABMiller Europa au scăzut cu 20%, iar EBITA s-a redus cu 19% în perioada aprilie-septembrie, din cauza deprecierii monedelor de pe principalele pieţe central-est europene faţă de perioada similară a anului trecut.

Portofoliul grupului SABMiller în România include mărcile de bere Timişoreana, Ursus, Ciucaş, Azuga, Stejar şi Peroni Nstro Azzuro.