Reprezentantii industriei auto condamna modificarea Codului Fiscal conform propunerii actuale si cer eliminarea anumitor prevederi din proiectul de modificare, pentru ca acest lucru va afecta in mod grav toate activitatile sectorului auto din tara, respectiv productia si distributia de autoturisme si piese de schimb, activitatea de mentenanta si service auto, a anuntat Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Reprezentantii industriei auto, printre care se numara si compania Dacia, sustinatoare a demersului APIA, spun ca vor fi afectate deosebit de puternic si alte sectoare de activitate, precum cel de leasing sau cel al comertului cu carburanti.

„Consideram ca prin acest proiect, Ministerul Finantelor Publice propune de fapt un blocaj pe piata auto si sectoarele care depind in mare masura de acesta (mentenanta si service, leasing, asigurari), o piata care, desi spera intr-o oarecare revenire in urma recentelor masuri adopatate de catre Guvern, ia cunostiinta cu surprindere astazi de o decizie care rastoarna cu 180 de grade toate planurile de afaceri construite pana acum”, se arata intr-un document al asociatiei.

APIA: „Scaderi spectaculoase ale vanzarilor”

Principala prevedere la care APIA face referire este nedeductibilitatea TVA-ului la achizitia de autoturisme, insa si deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul la numai 30% sau nedeductibilitatea integrala a cheltuielilor cu repararea sau intretinerea masinilor de companie (n.r. – exclusiv companiile de transport marfa).

Asociatia considera ca aceasta masura nu va aduce nici un aport real la buget, insa va duce la „scaderea spectaculoasa a vanzarilor de autoturisme in conditiile in care peste 70% din vanzari sunt efectuate in prezent catre persoane juridice.

„Ca si consecinta imediata, se va inregistra o scadere a vanzarilor de masini noi […] cu efect direct asupra diminuarii incasarilor la buget (impozite si taxe)”, precizeaza APIA.

Nu in ultimul rand, in opinia APIA, masura de modificare a Codului Fiscal va determina cresterea costului leasing-ului prin imposibilitatea recuperarii TVA-ului aplicat ratelor de plata. „De aici se va ajunge la disparitia din piata a firmelor de profil”, avertizeaza producatorii si importatorii de automobile.

De asemenea, este preconizata o crestere a numarului de masini recuperate de la rau platnicii de leasing, care odata reintoarse in piata vor lovi vanzarile de masini noi.

Dacia: „Sustinem cu fermitate demersul APIA”

Directorul de comunicare al companiei Automobile Dacia SA, Liviu Ion, a declarat ca nu mai are nimic de adaugat in privinta initiativei de modificare a Codului Fiscal. „In calitate de membrii ai Asociatiei sustinem cu fermitate acest demers si am lasat APIA sa faca toate comentariile care explica foarte bine situatia”, a explicat Liviu Ion.

BMW Group Romania: „Acest demers descurajeaza nevoia de mobilitate a companiilor”

Importatorul marcilor BMW si Mini in Romania adauga la randul sau ca nedeductibilitatea TVA-ului la achizitiile de autoturisme si a cheltuielilor cu intretinerea autoturismelor „descurajeaza nevoia fireasca de mobilitate a tuturor companiilor din Romania si poate sa afecteze major piata auto in momentul in care ne aflam deja pe un trend negativ”.

„O astfel de modificare a politicii fiscale […] nu se poate face fara dialog, fara consultari prealabile cu cei afectati direct. […] Toti ne dorim programe care sa intareasca real, pe termen lung, economia, consider insa ca solutia nu poate sa vina prin aceste masuri”, a declarat directorul general al BMW Group Romania, Bernd John.

Mercedes-Benz Romania: „Masurile favorizeaza piata neagra”

Dupa ce ieri Porsche Romania a catalogat drept „aberante” ideile de modificare a Codului Fiscal, Mercedes-Benz Romania sustine si ea demersul APIA si precizeaza ca „noile masuri in domeniul politicii fiscale favorizeaza cresterea pietei negre de service si vor avea un impact social negativ”.

Conform opiniei Mercedes-Benz Romania, demersul legislativ initiat de Guvernul Romaniei este unul care poate supune toate sectoarele industriei auto unei noi curbe de sacrificiu „total nejustificate”.

„Credem ca Guvernul Romaniei ar avea numai de castigat dintr-o consultare cu un grup de experti din industria auto, reprezentanti ai companiilor care opereaza in aceasta piata”, se arata intr-un document al companiei.

ADSA – MB: „Astfel de masuri pun un streang in plus la gatul unor afaceri care pana nu demult erau rentabile”

Asociatia Distribuitorilor si Service-urilor Autorizate Mercedes – Benz din Romania adera si ea la pozitia APIA si avertizeaza ca masurile Executivului pot favoriza o dezvoltare fara precedent a unitatilor de service neautorizate.

„Aprecierea semnificativa a acestui gen de activitati (n.r. neautorizate) va conduce la o diminuare a activitatii de service si intretinere autovehicule desfasurata de companiile din asociatie. […] Odata cu aplicarea acestor masuri cu privire la politica fiscala, exista riscul crescut ca un numar semnificativ de angajati sa ramana fara loc de munca datorita cererii din ce in ce mai scazute de servicii”, a declarat presedintele asociatiei ADSA-MB, Mircea Cirt.

 

Citeste si: Modificarea Codului Fiscal e „aberantă” şi va suprima vânzările de maşini noi