Bursa de Valori Bucuresti a deschis sedinta de tranzactionare din aceasta dimineata in scadere puternica, in contradictie cu ceea ce se intampla la bursele europene.

Astfel, toti indicii BVB aratau, la un sfert de ora de la deschidere, un „rosu intens”, cea mai mare scadere fiind consemnata de catre BET-FI, respectiv 5,73%.

Indicele general al BVB, BET a scazut, de asemenea, cu peste trei procente, in timp ce indicele compozit BET-C, care monitorizeaza evolutia celor mai lichide 10 companii listate, se apropia pe la mijlocul sedintei minus 5%.

Aceste scaderi trebuie corelate cu cele inregistrate in sedinta de ieri ceea ce face ca, pe ansamblu, scaderea sa fie de aproximativ 10 procente, motivul fiind unul singur: vanzarile.

Potrivit analistilor, evolutia bursei de la Bucuresti este determinata de catre marcarea profitului din partea speculatorilor, care au cumparat masiv in primele doua sedinte ale saptamanii (cele de luni si marti )si care acum se retrag.

Principalele burse europene oscilau, la o jumatate de ora de la deschidere, intre minus 1% si plus 1%.

UPDATE: Pana la urma, inchiderea zilei de astazi nu a fost foarte drastica. Scaderea indicelui principali BET s-a oprit la 2,80%. Cea mai mare scadere a fost inregistrata la indicele SIF-urilor, care a pierdut 6,18% comparativ cu ziua precedenta. Scaderea de la BET a fost generata de faptul ca cele trei titluri mari au fost toate pe rosu. Petrom (SNP) a pierdut 4,71%, Transgaz (TGN) -3,70%, iar BRD a pierdut 4,60%.

Singura crestere de impact de astazi au fost titlurile Impact (IMP), de +14,88%. Fac parte din indicele BET, cu un procent mai mic, ce-i drept. In plus, au inregistrat astazi cea mai mare crestre din piata. Doar trei alte titluri au reusit sa inchida pe verde, cu crestere de sub 10% insa: Electrocontact (ECT), Bermas (BRM) si Aerostar (ARS).

La capitolul scaderi, sapte companii au fost peste pragul periculos de 12%. Acestea sunt: Amonil (AMO), Azomures (AZO), Armatura (ARM), Uztel (UZT), echel (COS), Alro (ALR) si vedeta altor vremuri, Turbomecanica (TBM).