Transportatorii rutieri dau în judecată companie Naţională de Drumuri şi Autostrăzi pentru pagubele cauzate de imposibilitatea utilizării drumurilor blocate de zăpadă.

„Măsura de restricţionare a traficului autovehiculelor de peste 7,5 tone, comunicată de centrul Infotrafic, este datorată lipsei de competenţă a Companiei de Autostrăzi şi Dumuri ce se ascunde de propriile obligaţii şi îndatoriri, ca administrator al drumurilor naţionale şi europene. Nu este posibil ca într-o ţară europeană, în 2009, la prima zăpadă din an, o întreagă zonă teritorială precum Moldova, să fie ruptă de restul ţării, fără ca persoanele responsabile de acest lucru să răspundă în faţa legii”, a declarat Augustin Hagiu, liderul Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

CNADNR nu a făcut aproape nimic

Asociaţia nu precizează valoarea despăgubirilor. FORT arată că CNADNR este obligată să anunţe şoferii cu privire la restricţionarea traficului şi să intervină în timpul cel mai scurt pentru a asigura circulaţia pe drumurile publice în condiţii de siguranţă.

„Tot ceea ce aflăm de la Compania de Autostrăzi şi Drumuri este că pe întreaga reţea naţională s-a acţionat cu 9.187 de tone de material antiderapant, ceea ce la un calcul simplu ne arată că, în fapt, s-a utilizat circa o jumătate de găleată de nisip pe kilometru de drum. Eficienţa acestei acţiuni este simplu de constatat de către plătitorii de roviniete, care trebuie să se obişnuiască, ca dotarea autovehiculului să cuprindă, în afară de lopată şi nisip, o păturică, sobă teracotă, ceaiuri calde şi Distonocalm, pentru a tranzita drumurile naţionale”, a subliniat  Hagiu.

FORT cere sprijinul şoferilor

Mai mult, tranportatorii rutieri cer şi persoanelor fizice să se constituie parte civilă în procesul intentat CNADNR sau să cheme în judecată compania „pentru a crea primul precedent în materie de administrare a drumurilor”.

CNADNR a anunţat, miercuri, că circulaţia autovehiculelor de mare tonaj a fost interzisă, de la ora 11:00, pe toate drumurile din judeţele Ialomiţa, Buzău, Vrancea, Galaţi şi Brăila, din cauza blocajelor din ultimele două zile, provocate de ninsori şi viscolul puternic.

UPDATE: CNADNR spune că vrea să salveze vieţi omeneşti, nu camioane

Directorul general al Companiei de Autostrăzi şi Drumuri, Dorina Tiron, susţine că legislaţia obligă compania să intervină pentru a salva vieţi omeneşti, nu camioane.

„Este dreptul lor să ne dea în judecată, dar dânşii nu cunosc legislaţia. Există normativul pentru combaterea înzăpezirii şi viscolului (…) care spune că trebuie să acţionăm pentru salvarea vieţilor omeneşti. Or, nu cred că trebuie să intervenim să salvăm camioanele, care, oricum, mai mult au încurcat pentru că au blocat accesul maşinilor de pompieri şi salvare”, a declarat Tiron.

SURSA: Mediafax