Toyota si-a redus cu peste 50% prognoza privind profitul operational in acest an fiscal, pe masura ce criza financiara loveste nivelul cererii pe piata auto si accesul la credite.

Cel mai mare constructor auto din lume se asteapta acum la un profit operational in valoare de 600 miliarde de yeni (6,1 mld. dolari), fata de 1,6 triliarde de yeni cat erau asteptarile anterioare.

De asemenea, producatorul modelelor Camy sedan, al hibridului Prius si al camionetei Tundra se asteapta acum la un profit net in valoare de 550 miliarde de yeni, fata de estimarile anterioare (1.25 triliarde yeni).

Toyota era pana nu demult invidiata de intreaga industrie auto, reusind sa inregistreze opt ani consecutivi de cresteri ale profitului.

In prezent, compania este nevoita sa apeleze la inchideri temporare ale fabricilor sale, sa faca unele oncedieri si sa ofere pachete avantajoase cumparatorilor, pentru a putea „supravietui” in urma scaderii vanzarilor, in special pe piata din SUA.

Aceasta este a doua revizuire a prognozelor companiei in ultimele patru luni. Vanzarile Toyota pe piata din SUA au scazut cu 12% in primele zece luni ale acestui an, iar potrivit analistilor, semnele nu sunt imbucuratoare nici pentru ultimele doua luni.

Pe de alta parte, General Motors (GM) Ford Motor si Chrysler intampina probleme si mai mari, inregistrand scaderi abrupte ale vanzarilor si se chinuiesc sa obtina profit.

UPDATE:

Toyota a raportat o scadere cu 69% a profitului in primele doua luni ale acestui an fata de perioada similara din 2007.

Vice-presedintele executiv al companiei, Mitsuo Kinoshita a explicat ca aceasta situatie se datoreaza pe deplin crizei financiare globale, care aduce in mare deficlultate atat Toyota cat si intreaga industrie auto.

„Ne aflam intr-o conjunctura nemaintalnita, piata auto fiind adusa intr-o situatie extrem de delicata”, a precizat Kinoshita.

De aceea, constructortul nipon a intrunit un comitet de urgenta, care va fi condus de presedintele companiei, Katsuaki Watanabe. Principalul scop al comitetului va fi acela de a gasi solutii de reducere a costurilor si de revizuire a noilor proiecte, atat din punct de vedere al bugetului cat si al timpului de realizare.

Sursa: ANE