Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) anunță că promovarea destinațiilor românești pe piața germană continuă, la nivelul ministerului fiind în lucru atât acțiuni clasice de promovare, cât și acțiuni derulate în colaborare cu cei mai mari turoperatori germani, printre care și TUI.
Astfel, turoperatorul german TUI va continua să promoveze România, în anul 2013, pe canale de distribuție specifice mediului online. În contextul în care marketingul, ca domeniu general, dar și marketingul turistic se reorientează din ce în ce mai mult către canale de promovare online, canale mai rapide, mai eficiente și mai adaptate la preocupările actuale de protejare a mediului, ministerul apreciază că prezența României pe portalurile celor mai mari turoperatori germani rămâne un instrument extrem de important de promovare a ofertei naționale de turism.
Ca exemplu, concernul TUI ne-a informat că a pornit, din acest an, un proces de reducere masivă a volumului de cataloage printate, reorientând către mediul online un important număr de oferte și destinații, nu doar pe cele românești. Alte decizii ale turoperatorului, de asemenea independente de MDRT, se referă la includerea în portofoliul de oferte turistice a acelor produse și destinații românești care se potrivesc cel mai bine cu profilul turiștilor vizați.
Discuțiile MDRT cu marii turoperatori germani, printre care și TUI, pentru promovarea destinațiilor românești de turism au continuat anul acesta, în conformitate cu analizele proprii ale partenerilor, dar și cu politicile lor comerciale.
Concernul TUI continuă să aducă în țară turiști germani și prin intermediul altor touroperatori din World of TUI, dintre care cel mai important este sistemul de rezervări Hotelbeds, unde apar peste 200 de hoteluri din România și care generează un volum de vânzări pentru România de peste 1 milion de euro anual.
ITS crede în România
ITS intenţionează să extindă, în anul 2013, promovarea pentru România, printr-o broşură dedicată ţării noastre, distribuită în Germania, Austria şi Elveţia. Broşura va prezenta destinaţii şi produse turistice specifice României, care o diferenţiază pe piaţa internaţională de turism.
Delta Dunării, circuitele culturale, dar şi turismul activ şi în natură, manifestat mai ales sub formă de drumeţii şi activităţi de observare a florei şi faunei, sunt principalele forme de turism care vor apărea în broşura dedicată României. Catalogul, care urmează să fie produs în această toamnă, va fi distribuit anul viitor de circa 2.500 de agenţii care vând produsele ITS în Germania, Austria şi Elveţia. Totodată, România va continua să apară în catalogul “City Trips” al turoperatorului, cu destinaţii ca Bucureşti şi Sibiu.
Promovarea României într-un catalog propriu urmăreşte evidenţierea acelor experienţe turistice cunoscute în termeni de specialitate ca “unique selling points” – cele care diferenţiază oferta naţională pe piaţa internaţională de turism, care pot determina un turist să aleagă pentru vacanţele lor destinaţii româneşti în locul altora.
Decizia a fost luată în urma discuţiilor demarate de secretarul de stat Cristian Bărhălescu cu reprezentanţii turoperatorului în luna august a acestui an, la Berlin, discuţii continuate de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) în luna octombrie, la Salzburg, cu ocazia lansării Catalogului ITS 2013.
ITS Reisen face parte, alături de Jahn Reisen, Tjaereborg, ADAC Reisen, LTUplus, DERTOUR şi Meiers Weltreisen, din divizia de turism a concernului REWE. REWE ocupă locul doi în topul concernelor turistice din Germania, în funcţie de profit, şi deţine peste 2500 de agenţii de turism proprii, în franciză sau în cooperare cu alte agenţii de turism (precum Atlas Reisen, DER Reisebüro, DERPART, etc.), dar şi agenţii de incoming proprii în 13 ţări.
ITS este unul dintre turoperatorii care au înregistrat creştere pe piaţă şi care atrag turişti interesaţi de formele de turism caracteristice României, aşa cum au fost ele identificate în studiile şi documentele strategice realizate pentru MDRT în domeniu.