Grupul Renault a inregistrat in primul semestru al anului 2008 o crestere de 4,3% a vanzarilor , la 1.325.504 unitati. Si cota de piata a companiei a inregistrat un avans de 0,2 puncte, pana la 3,8%. In ceea ce priveste vanzarile marcilor din cadrul grupului, Renault a inregistrat un avans de 4% iar Dacia de 12,3%. Renault Samsung Motors a înregistrat o scadere de 7,2%.

„In condiţiile în care economia mondiala inregistreaza o scadere care se reflecta cu deosebire asupra sectorului auto din tarile industrializate, grupul Renault isi continua cresterea inceputa la safarsitul anului 2007.” declară Patrick Blain, Director Comercial al grupului.

Pe pietele din afara Europei vanzarile au crescut cu 15%, pana la 460.526 de unitati comercializate, reprezentannd 35% din totalul vanzarilor la nivel de grup. Astfel, pe o piata foarte competitiva cum este cea europeana, care in prezent scade cu 2,2%, grupul Renault isi mareste cota de piata de la 0,2% la 9,1%, cu 864 978 unitati comercializate. Pe piata din Franta vanzarile au crescut cu 8,1%. Marca Renault isi consolideaza pozitia de lider de piata, cu 337.369 inmatriculari, in crestere cu 6,5%, si o cota de piata de 24,4%. Dacia progreseaza cu 43,2%, la 21 363 vehicule inmatriculate.

Vanzarile grupului cresc cu 15% în Germania. Pe pietele mai dinamice, vanzarile Grupului sunt, de asemenea, n creştere : Olanda (+17,9%), Belgia (+11,7%), Elvetia (+20,7%), Austria (+14,8%) si Polonia (+18,4%). Acestea scad in Spania (-22%) si in Italia (-12,2%), piete care inregistreaza un regres vizibil.

Vanzarile grupului au crescut de asemenea cu 8,7%, 213 939 vehicule comercializate, in regiunea Euromed, acolo unde pietele se afla in cresere cu 28,1%. In Rusia, o piata in crestere cu 32,3%, vanzarile grupului au progresat cu 25,3%, fiind comercializate 56 590 unitati. In Romsnia, cota de piata se situeaza la 35,6%, cu 58.403 vehicule comercializate

In Regiunea Americilor, unde pietele se afla in plina dezvoltare, in crestere cu 12,3%, grupul Renault inregistreaza o crestere de 17,7%, datorata volumelor de vanzari din Brazilia si Argentina.

In regiunea Asia-Africa, vanzarile grupului afiseaza o crestere puternica, de 25,4%, considerabil mai mare decat evolutia pietei. Marca Renault progreseazaa cu 90,3%, sau 55.425 vehicule comercializate.

In ultimele sase luni, grupul Renault a lansat sapte produse noi in Europa: Laguna Estate, Clio Estate, Grand Modus, Noul Kangoo VP&VU, Koleos si Sandero.

Producatorul autohton Automobile Dacia, membru al grupului Renault îşi va anunţa astazi la pranz rezultatele comerciale pentru primul semestru al acestui an. Vom reveni cu detalii de la trimisul nostru special la acest eveniment.

 

UPDATE: Dacia a inregistrat in primele sase luni ale anului vanzari de 127.276 de unitati, in crestere cu 13,3% fata de perioada similara a anului trecut. Pe piata din Romania Dacia ocupa primul loc in ceea ce priveste vanzarile, cu 45.852 de automobile comercializate, in timp ce exporturile au insumat 81.424 de unitati.

Piata externa pe care Dacia a avut cele mai mari vanzari este Franta, unde a comercializat 21.363 de masini, urmata de Germania, cu 10.672 de unitati, si Algeria, cu 6.876 de masini vandute.

Piata pe care Dacia a avut cele mai slabe vanzari a fost cea din Bulgaria, unde au fost comercializate 1.769 de unitati. Vanzari insemnate au fost inregistrate si in Maroc, 7.941 de masini, unitati care reprezinta productia locala din acea tara.