UPS este unul dintre principali jucători din această industrie și este un lider global în domeniul logisticii, oferind o gamă largă de soluții pentru transportul de colete mici și mărfuri cargo. Despre strategia de dezvoltare a companiei,dar și despre provocările industriei am discutat cu Tim Helsen, belgianul în vârstă de 35 de ani, care a preluat conducerea UPS România, Greci și Ungaria din luna august a anului trecut.
Capital: Care sunt cele mai mari provocări ale industriei?
Tim Helsen: Observăm în România, ca în toate țările în care suntem prezenți, importanța investițiilor continue în infrastructură, întreținerea infrastructurii, precum și în asigurarea unui flux lin, fără nicio problemă, a trecerii mărfurilor prin vămi, ambele aspecte fiind importante pentru a susține furnizorii de servicii logistice să ofere cea mai bună calitate a serviciilor, să mute eficient mărfurile din punctul A în punctul B. Din această perspectivă, România nu face excepție. Compania susține, încurajează orice inițiativă care eficientizează procesele vamale, iar noi credem că investițiile în dezvoltarea și menținerea infrastructurii sunt întotdeauna o investiție profitabilă.
Capital: Care sunt criteriile pe care trebuie să le urmezi pentru a fi competitiv?
Tim Helsen: Aș spune că la UPS, să transportăm coletele din punctul A în punctul B în cel mai eficient mod este principiul fundamental care ghidează afacerile noastre. Suntem interesați și continuăm să găsim cele mai eficiente soluții pe termen lung de diminuare a costurilor operaționale și vom continua să inițiativele noastre pe termen lung de a investi în tehnologie și capabilități. În același timp, vom continua inițiative specifice pentru a genera venituri îmbunătățind randamentele și a vor asigura atingerea obiectivelor noastre financiare.
Capital: Care este strategia de dezvoltare pentru UPS România?
Tim Helsen: Suntem interesați să creștem pe toate segmentele (colete, mărfuri cargo, logistică), în condițiile în care strategia și planurile noastre pentru România sunt similare cu cele pe care UPS și le propune pentru restul Europei. Compania va continua să investească în rețeaua de transporturi, în produse și tehnologie și în resursa umană pentru a servi mai bine așteptările clienților din România și pentru a beneficia astfel de avantajele oferite de tendințele pieței.
În același timp, ne propunem să ajutăm IMM-urile din România să se conecteze la rețeaua globală, la piețele globale, la economiile globale și vom continua să susținem și să investim în domenii strategice, precum automotive și textile/confecții, și ne propunem să le susținem să rămână competitive în piață.
Capital: Care dintre cele trei țări (România, Greci și Ungaria) este top performer, în ceea ce privește veniturile?
Tim Helsen: Toate aceste trei piețe contribuie și au contribuit la succesul și creșterea înregistrate de UPS în Europa. În 2014, volumul de export al UPS din Europa a crescut cu peste 10% comparativ cu 2013. În ceea ce privește operațiunile UPS, exporturile rămân motorul de creștere a afacerii noastre din România, Grecia și Ungaria. În ceea ce privește Ungaria, în conformitate cu strategia de dezvoltare business la nivel mondial, UPS a achiziționat, anul trecut, CEMELOG. Această achiziție completează o regiune cheie în strategia noastră pan-europeană de extindere a acoperirii rețelei.
Capital: Cum arată industria de curierat în 2015, la nivel global?
Tim Helsen: La nivel global comerțul transfrontalier este așteptat să crească în plus față de ratele de creștere estimate pentruPIB-ul global în viitorul apropiat. Până în 2025, comerțul mondial se estimează să crească cu 73%, până la peste 50 de miliarde de dolari. Ca urmare, economiile devin mai interconectate și dependente de comerțul extern.
În același timp, oportunitățile în piețele emergente continuă să se fie tot mai numeroase. În următorii 15 ani, este de așteptat ca acestea să aibă un aport de aproape trei sferturi la creșterea PIB-ului global, precum și o parte tot mai mare a comerțului mondial.
Externalizarea gestionării lanțului de aprovizionare devine tot mai răspnâdită, deoarece clienții văd un avantaj strategic în managementul profesionist al lanțului de aprovizionare. Această tendință le permite companiilor să se concentreze pe ceea ce fac cel mai bine –să producă, să vândă și să promoveze produsele lor, și să lase serviciile logistice în grija experților.
În multe dintre locurile de pe glob, creșterea e-commerce continuă să depășească retailul tradițional. Vânzările online cu amănuntul din Europa sunt de așteptat să înregistreze rate de creștere de două cifre în următorii ani. Vânzările online cu amănuntul din Europa se vor dubla în perioada 2013 – 2019, potrivit companiei de cercetare Mintel.