United Romanian Breweries Bereprod (URBB) - companie asociată în mintea consumatorilor în special cu berea Tuborg și sucurile Granini - a anunțat pentru 2011 o creștere a cifrei de afaceri cu 8%, comparativ cu nivelul de puțin peste 100 mil. euro din 2010. În termeni de volum, producătorul de băuturi a înregistrat o creştere de 6% a vânzărilor cumulate pe cele trei pieţe pe care este prezent – bere, băuturi răcoritoare şi apă minerală.
”Rezultatele înregistrate se datorează în special creşterii cu 7% în volum a vânzărilor de bere şi a creşterii cu 46% faţă de anul anterior a brand-ului Bilbor pe segmentul apelor minerale”, a declarat președintele URBB, Hezy Ovadia (foto).
Cota de piaţă a URBB pe segmentul bere a crescut în 2011, ajungând la aproximativ 11%, conform estimărilor companiei. Vânzările de bere au reprezentat 83% din totalul volumului de vânzări la nivel de companie, iar mărcile de bere din portofoliu cu cele mai mari creşteri procentuale înregistrate în 2011 sunt Skol şi Tuborg.
De asemenea, exportul a continuat să crească şi în 2011, depăşind cu 40% volumul din anul precedent şi reprezentând peste 3% din vânzările de bere ale companiei. Pentru marca Carlsberg, a doua jumătate a anului 2011 a adus o creștere procentuală de peste 10% față de anul anterior.
Piaţa băuturilor necarbonatate a continuat să fie puternic afectată de criza economică, înregistrând şi în 2011 scăderi de peste 10%, în special pe segmentele juice & nectar. Marca Granini a reușit însă să crescă cu 13% volumul de vânzări pe acest segment, dar a înregistrat scăderi în volumul de still drinks, categorie cu pondere de aproximativ 80% în vânzările Granini în România.
Apa minerală Bilbor, cel mai nou produs în portofoliul URBB, a înregistrat în 2011 o creştere a volumului cu 46%. În totalul volumului de vânzări Bilbor în 2011, 44% reprezintă apa minerală carbonatată, iar 56% varianta necarbonatată, în acord cu tendinţele pieţei.
Mai departe, pentru 2012 ”ne propunem să continuăm cresterea cotei de piaţă prin obţinerea unor rezultate superioare pe segmentele pe care activăm şi prin consolidarea poziţiei pe segmentele de băuturi răcoritoare şi apă minerală (…)Vom continua să investim în România, investiția planificată pentru 2012 fiind de 4 milioane de euro”, spune Hezy Ovadia. Banii vor fi cheltuiți pentru îmbunatăţirea sistemului de distribuţie şi a liniilor de îmbuteliere, modernizarea sistemului informatic, dar și în marketing.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, acţionarul unic al URBB este International Breweries, înregistrată în Olanda, însă, conform oficialilor companiei, firma este deţinută în proporţie de 24% de grupul danez Carlsberg, iar restul de 76% de mai multe grupuri din Israel şi România. Printre acţionarii din România se numără şi omul de afaceri Octav Cobzăreanu.
Portofoliul companiei cuprinde exclusiv marci premium: Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness si Kilkenny (pe piața berii), Granini (băuturi răcoritoare) și marca de apă minerală Bilbor (lansată în 2009).