Reprezentanţii United Romanian Breweries Bereprod, unul dintre principalii producători şi importatori de bere de pe piaţa locală, estimează că anul trecut au fost deschise aproximativ 35 astfel de noi locaţii, atât în Bucureşti, cât şi în marile oraşe din ţară. Pentru anul 2010 aceştia estimează creşterea numărului de pub-uri, la nivel naţional, cu 75%.
Conform oficialilor URBB, pub-urile sunt apreciate de cotre consumatori pentru berile de import comercializate, specifice unor astfel de locaţii, precum şi pentru mărcile de bere premium şi super-premium internaţionale. Clienţii pub-urilor sunt foarte fideli unor anumite mărci, cum ar fi berea Guinness, marcă de bere irlandeză specifica acestor locaţii, mai spun cei de la URBB.
„Deşi consumul de bere Guinness s-a menţinut la aceleasi cote în 2009, comparativ cu 2008, consumul în locaţiile tip pub a crescut cu 35% pentru marca Guinness. Acest lucru demonstrează că, în ciuda condiţiilor economice dificile, consumatorii români apreciază să iasă la o bere în locaţiile de tip pub”, a declarat Doron Zilberstein, Vice-Presedinte Marketing URBB. Guinness este importată în România de compania URBB din anul 1996.
Acesta a mai spus că 70% din vânzările de bere de import au provenit din locaţiile de tip pub.
URBB comercializează pe piaţa din România, în afară de Guinness, şi brandurile Tuborg, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinness, Kilkenny, Orangina si Granini.