Tesla a găsit în sfârșit un astfel de loc – India, unde există o cerere masivă de automobile, iar țara are forță de muncă și infrastructură suficientă pentru cererea de automobile. De asemenea, are forță de muncă și infrastructură suficiente pentru fabricile de producție. Aceștia sunt factorii principali care i-au atras atenția lui Musk.
În urmă cu câțiva ani, Elon Musk vorbea despre construirea multor giga-fabrici. Planurile erau pentru Mexic, iar alte două, probabil, în Asia și în Europa. În 2022, Musk afirma că Tesla ar putea construi 10-12 giga-fabrici în întreaga lume.
În prezent, are una în China, una în Texas (SUA), una în Germania și, deși este un alt tip de fabrică, una în Nevada (tot Statele Unite), potrivit Cleantechnica.
Următorul pariu al Tesla, sub semnul întrebării
Dacă lucrurile ar merge conform planului, Tesla ar fi în curs de construire a unei giga-fabrici în Mexic și la noi giga-fabrici în Asia și Europa.
Cu toate acestea, Tesla nu pare să se apropie foarte mult de planurile anunțate acum 5 ani. De fapt, scăderea vânzărilor în 2024 a fost contrară estimărilor de la începutul anului 2024, conform cărora Tesla urma să aibă o creștere a vânzărilor.
Tesla nu mai este o companie care se poate lăuda cu o creștere a vehiculelor electrice. În timp ce piața generală a vehiculelor electrice a crescut în SUA și în întreaga lume, Tesla a fost în scădere.
Vânzările companiei lui Elon Musk sunt în cădere liberă
Tesla a livrat 495.570 de vehicule în al patrulea trimestru din 2024, un număr care a fost sub estimările analiștilor, ce se așteptau la livrări mai mari. Acest rezultat reflectă o scădere a ritmului de livrări față de prognozele inițiale, în contextul unui declin mai generalizat al pieței auto electrice.
În total, Tesla a livrat 1,79 milioane de vehicule în 2024, cu aproximativ 19.355 mai puține decât în 2023, marcând pentru prima dată în ultimii zece ani o scădere a livrărilor.
În ciuda creșterii veniturilor anuale de doar 1%, ajungând la 97,7 miliarde de dolari, Tesla a înregistrat o scădere considerabilă a veniturilor operaționale. Acestea au scăzut cu 23% în al patrulea trimestru, ajungând la 1,6 miliarde de dolari.
Vânzările Tesla sunt în cădere liberă, așa că nimeni nu poate spune dacă planurile lui Elon Musk privind construirea unor mega-fabrici mai rămâne în picioare. Compania susține că are motive să spere într-o creștere a vânzărilor în 2025 cu-noul Model Y, Cybertruck și un model mai ieftin sau chiar două.