Usoara crestere a veniturilor si vanzarilor Grupului Renault in 2005

Veniturile Grupului Renault au crescut in 2005 cu 1,9%, pana la 41,338 de miliarde de euro, in vreme ce profitul net a ajuns la 3,367 miliarde euro. Contributia la venit a diviziei de automobile a grupului a fost de 39,458 miliarde euro, in timp ce subsidiara de finantari, Renault Credit International, a contribuit cu 1,88 miliarde euro. Marja operationala a grupului atinge 1,323 miliarde euro, adica 3,2% din cifra de afaceri, fata de 2,115 miliarde de euro in 2004. In 2005, numarul de v

Veniturile Grupului Renault au crescut in 2005 cu 1,9%, pana la 41,338 de miliarde de euro, in vreme ce profitul net a ajuns la 3,367 miliarde euro. Contributia la venit a diviziei de automobile a grupului a fost de 39,458 miliarde euro, in timp ce subsidiara de finantari, Renault Credit International, a contribuit cu 1,88 miliarde euro. Marja operationala a grupului atinge 1,323 miliarde euro, adica 3,2% din cifra de afaceri, fata de 2,115 miliarde de euro in 2004.

In 2005, numarul de vehicule vandute de Grupul Renault a crescut cu 1,7% pana la cifra de 2.533.000 unitati. Vanzarile din Europa au inregistrat un declin de patru procente, in timp ce vanzarile pe celelalte piete au crescut cu 21,2%. Modelele care au contribuit la cresterea vanzarilor grupului in afara Europei au fost Logan, precum si noile modele SM5 si SM7 de la divizia Renault Samsung Motors.

In viitor Renault va lansa, in medie, opt modele pe an intre 2007 si 2009, dublu fata de numarul lansarilor in perioada 1998 – 2005. Acestea vor fi modele complet noi sau generatii noi ale modelelor consacrate. Anul viitor Renault va lansa noul model Laguna, care sa se plaseze, pana in 2009, intre primele trei modele la nivel mondial in ceea ce priveste fiabilitatea si calitatea service-ului. In acest an Renault vizează imbunatatirea vanzarilor pe piaaa europeana si impulsionarea vanzarilor in tarile din afara Europei, lansarea de facelift-uri pentru modelele Megan, Scenic, Espace, Trafic, Master si lansarea modelului Logan Estate cu versiunile cu cinci si respectiv sapte locuri.

Renault se asteapta ca piata auto sa scada usor in Europa in 2006 dar sa creasca in celelate tari in care grupul opereaza. In ciuda cresterii preturilor materiilor prime si a unei piete extrem de competitive in Europa, Renault planuieste sa atinga un profit operational de 2,5% din venituri si sa mentina cifra de unitati vandute la un nivel comparabil cu cel din 2005.


Sursa: Capital, 09 februarie 2006