Centura Metropolitană a Clujului. Minciunile spuse de USR despre proiectul vital de infrastructură

Cluj-Napoca

Cluj-Napoca/SURSA FOTO: Dreamstime

Care este adevărul despre Centura Metropolitană a Clujului. Într-o încercare sortită eşecului de a-şi proteja partidul, Cătălin Drulă, preşedintele USR, uită un detaliu vital atunci când vine vorba despre acest proiect.

USR vine cu critici exact pe proiectele pe care le-a îngropat sau le-a tăiat finanţarea

Controverse pe tema Centurii Metropolitane a Clujului. USR demonstrează iarăşi că e mult mai uşor să vii cu critici decât să construieşti ceva cu care să te poţi prezenta în faţa electoratului.

Președintele USR, Cătălin Drulă, a adus în discuție centura metropolitană a Clujului. Liderul USR a omis însă să menționeze un detaliu vital în acest caz.

Partidul în fruntea căruia se află este exact cel care a eliminat acest proiect al Centurii Metropolitane a Clujului din PNRR. Mai mult, USR a redus drastic finanțarea pentru metroul din Cluj, tăind aproape toţi banii pentru acest proiect.

Este important de notat faptul că proiectul Centurii Metropolitane a Clujului a fost inițial inclus în PNRR de Lucian Bode și Marcel Boloș, ambii fiind miniștrii ai Partidului Naţional Liberal (PNL).

Mai mult, administrația liberală din Cluj a reușit să obțină o nouă finanțare pentru acest proiect. Lucrările la primul tronson, Florești-Cluj, vor începe pe 24 mai. Această rută de transport este una dintre cele mai aglomerate din România.

Este evident că USR a dezamăgit pe multiple planuri, inclusiv în ceea ce privește administrațiile locale pe care le-a condus.

Indiferent dacă ne referim la Brașov, Timișoara, Bacău sau Sectorul 1 al Capitalei, cetățenii sunt profund nemulțumiți de activitatea primarilor USR.

Scandaluri, contracte dubioase și servicii publice deficitare sunt doar câteva aspecte care definesc impactul negativ al USR asupra administrațiilor locale din România.

Cum arată proiectul Centurii Metropolitane a Clujului?

Cât despre Centura Metropolitană a Clujului, faza 1 a lucrărilor presupune costuri de 6.135.418 mii lei, iar Faza II – 2.523.554 mii lei. Durata de execuție a lucrărilor pentru fiecare fază a proiectului este de 4 ani, iar termenul total al lucrărilor este estimat la 8 ani de zile.

Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură. În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență, pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania.

Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare.

Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri).

Accesul la spital se va face direct din DN1, dar și prin spate pe la mall-ul VIVO printr-o bretea sencudată. De asemenea, DN1 va fi lărgit la 6 benzi: 4 de circulație, 2 pentru autobuze, SMURD, pompieri, piste de biciclete de 3 m lățime, notează Ziua de Cluj.