USR își dorește tot ce este mai bun pentru elevii din România. Partidul este de părere că elaborarea planurilor-cadru pentru învăţământul preuniversitar trebuie să urmărească dezvoltarea competenţelor necesare elevilor în conformitate cu cerinţele pieţei muncii din viitor.
USR a transmis mesajul miercuri, la o dezbatere pe tema planurilor-cadru pentru învăţământul liceal teoretic, vocaţional, tehnologic, profesional şi profesional-dual.
Mai exact, parlamentarii USR PLUS din Comisiile pentru învăţământ sunt de părere că pentru construirea acestor planuri-cadru este necesar un profil al absolventului, proiectat la realitatea pieţei muncii, discuţia să înceapă de la conţinuturile învăţării şi nu de la câte ore sunt alocate fiecărei discipline, iar specialişti pe curriculum să elaboreze o programă care să răspundă nevoilor elevilor din viitor, se arată într-un comunicat al formaţiunii.
Potrivit sursei citate, în acest context, Ministerul Educației are un rol foarte important.
„Avem nevoie de o abordare integrată şi coerentă a planurilor-cadru şi mai ales a transpunerii lor în programele şcolare. Astfel de decizii trebuie să plece de la o viziune asumată şi de la obiective clare privind profilul psiho-educaţional, de la competenţele absolvenţilor din fiecare ciclu de învăţământ şi în funcţie de filieră.
În opiniile primite de la părinţi, profesori, elevi, am remarcat câteva teme şi nevoi recurente: educaţia digitală, insistenţa pe limbile străine, importanţa pregătirii pentru viaţă prin educaţie civico-politică, emoţională, sanitară, juridică sau financiară”, a afirmat senatorul Irineu Darău, secretar al Comisiei de învăţământ din Senat, conform sursei citate.
Ce spune USR despre noile discipline
În ceea ce privește noile propuneri privind impunerea de noi materii, deputatul Andrei Miftode a afirmat că noile planuri vin cu discipline noi, corelate cu competenţe cheie la nivel european şi trebuie să existe un plan pentru formarea profesorilor.
„Pentru domeniile tehnice, vocaţionale, planurile-cadru trebuie să vină cu inovaţie pe conţinut, cu atractivitate, astfel încât să faciliteze transferul teoriei în practică. Noile planuri vin cu discipline noi, corelate cu competenţe cheie la nivel european. Însă e necesar să vedem dacă profesorii sunt suficient de pregătiţi pentru a le preda. În caz contrar, trebuie să existe un plan pentru formarea acestora”, a subliniat el.
În același timp, senatorul Silvia Dinică a menţionat și ea că este nevoie ca tinerii să fie pregătiţi pentru câmpul muncii din viitor.
„Anul 2020 ne-a arătat câtă nevoie avem de cercetare şi inovare, câtă nevoie avem să găsim soluţii pentru situaţiile neprevăzute. Ne dorim tineri pregătiţi pentru câmpul muncii, pentru viitor”, a spus Silvia Dinică, conform sursei citate.
Sursa foto: INQUAM Photos, Octav Ganea