"România este o piaţă cu mare potenţial, există un număr mare de companii care efectuează transporturi de mărfuri şi pasageri, atât local, cât şi internaţional. Transportatorii români au o reputaţie foarte solidă şi sunt competitivi pe piaţa europeană a transporturilor. Cum UTA este unul dintre cei mai mari furnizori europeni de carduri de carburant şi de servicii pentru transportatori, am urmărit cu interes dezvoltarea pieţei din România în ultimii ani. Avem ambiţii mari în România şi vom dedica toate resursele necesare pentru a le îndeplini", a spus Volker Huber. 

Acesta a declarat că intenţia companiei este să atingă o cotă de piaţă de 15% în următorii trei ani şi să ajungă în top trei jucători pe piaţa de furnizori de carduri şi servicii cu utilizare internaţională din România. De asemenea, Volker Huber estimează că în acest interval de timp compania ar putea intra pe profit. 

Potrivit reprezentanţilor UTA, piaţa românească a transporturilor de mărfuri este formată din peste 33.000 de companii, respectiv aproximativ 195.000 de camioane, iar cifra de afaceri anuală, atât pentru transportul intern şi internaţional, se ridică la şapte miliarde de euro. La aceasta se adaugă cea a transporturilor de pasageri, constituită din peste 3.000 companii, aproximativ 23.000 de autocare şi o cifră de afaceri anuală, excluzând transportul local, de o jumătate de miliard de euro. 

"Foarte multe companii folosesc carduri naţionale. Majoritatea foloseşte un card din partea unui furnizor intern de carburant. În momentul de faţă avem foarte puţini clienţi în România pentru că, până în prezent, UTA nu a fost prezentă cu o operaţiune directă în România, ci prin intermediul unui agent şi majoritatea clienţilor care sunt în România sunt contractaţi din Vest prin subsidiarele companiilor străine. Practic, noi pornim de la zero", a spus directorul de marketing şi dezvoltare la Edenred România, Iulian Alexe. 

Cardurile UTA asigură decontarea fără numerar pentru alimentarea cu carburant şi pentru servicii diverse în peste 51.000 de puncte de acceptare afiliate în 40 de ţări europene, precum şi decontarea taxelor de drum, servicii de reparaţii auto, asistenţă de urgenţă şi tractare, precum şi alte servicii pentru vehicule comerciale. În plus, UTA asigură servicii cum ar fi rambursarea de TVA şi accize la motorină. 

Cardurile UTA au o reţea largă de acceptare inclusiv în România, pe lângă alte 39 de ţări europene. Printre cele peste 430 de locaţii afiliate în România se numără OMV, MOL, Lukoil şi Gazprom, precum şi alte staţii de benzină independente. 

UTA serveşte în prezent peste 81.000 de companii client şi a emis mai mult de un milion de carduri şi alte sisteme de decontare. Compania are aproximativ 400 de angajaţi şi procesează lunar peste trei milioane de tranzacţii cu cardurile. 

 AGERPRES