Pentru moment, funcţia este testată în privinţa reclamelor de pe Facebook la mărcile de băuturi spirtoase sau asupra comercianţilor acestei nişe, precum şi în cazul creşterii şi educării copiilor, conform portalului Ad Age. Această măsură ar urma să fie prima dintr-o serie prin care platforma de socializare va permite utilizatorilor săi blocarea selectivă a anumitor reclame. Cei de la Facebook susţin că vor lua în considerare adăugarea şi altor opţiuni pentru această funcţie în urma opiniilor exprimate de utilizatori.
Acestea sunt două dintre cele mai des întâlnite chestiuni, a spus Mark Rabkin, vicepreşedinte pentru reclame în cadrul Facebook, conform Ad Age. Pentru familiile care se confruntă cu decesul unui copil, să vadă în continuare reclame pe Facebook despre creşterea copiilor sau lucruri noi pentru bebeluşi, acest lucru poate fi cu adevărat deranjant, conform lui Mark Rabkin.
În general, utilizatorii de Facebook pot selecta preferinţele lor în materie de reclame în funcţie de interesele lor mai largi pe reţeaua de socializare. Concomitent cu experimentul blocării de către utilizatori a reclamelor, Facebook va actualiza modul de afişare al selectorului de preferinţe al reclamelor pentru a face mai uşoară navigarea în cadrul acestuia. Fiind deocamdată doar un experiment în faza de testare, funcţia va fi disponibilă iniţial unui număr limitat de utilizatori, urmând ca după îmbunătăţirea sa să fie disponibilă tuturor celor care folosesc reţeaua de socializare, conform digitaltrends.com.
Facebook permite utilizatorilor să raporteze ştirile false
De asemenea, utilizatorii reţelei vor putea marca ştirile care sunt false, iar Facebook ia în calcul şi o schimbare a algoritmului. “ Noi nu putem deveni arbitri adevărului aşa ca am decis să le oferim utilizatorilor o voce. Abordăm această problemă foarte atent”, au declarat oficialii Facebook.
Reţeaua socială a adăugat opţiunea “it's a fake news story”/ “această ştire este falsă”, pe lângă cele de spam şi alt conţinut considerat indecent.
Ştirile considerate false vor primi o etichetă prin care se va explica de ce au fost catalogate astfel şi vor apărea în partea de jos a feed-ului. Compania analizează şi metode de a preveni răspândirea ştirilor false. Facebook va penaliza site-urile care vor încerca să copieze comportamentul publicaţiilor mari sau care induc în eroare cititorii.
AGERPRES