Marți, 18 ianuarie, Uzina Dacia din Mioveni a produs automobilul cu numărul 7.000.000 din istoria sa. De menționat este faptul că acest lucru reprezintă atingerea unei importante borne în istoria sa de peste 50 de ani, informează ProMotor.
În ceea ce privește modelul aniversar, oficialii companiei anunță că este vorba despre un model din seria limitată Duster Extreme, în versiunea de motorizare pe benzină TCe, de 150 de cai putere. Modelul are transmisie automată EDC și vine în varianta de culoare Grey Urban și este destinat unui client din România.
Amintim faptul că Uzina Dacia din Mioveni a fost inaugurată în luna august 1968, iar de-a lungul anilor, aici au fost produse șase generații de modele. Trebuie menționat faptul că primul model produs la Mioveni a fost Dacia 1100, care a fost produs între anii 1968 și 1971, mai arată sursa citată.
De cealaltă parte, cel mai noul model lansat este Jogger, care a fost dezvăluit în luna septembrie, în cadrul Salonului Auto de la München, înlocuitorul modelelor Logan MCV și Lodgy va fi disponibil începând cu luna martie.
Totodată, Dacia a produs automobilul cu numărul 1.000.000 în anul 1985, urmând ca în 1998 să atingă pragul de două milioane de autovehicule produse, iar borna de 5 milioane să fie atinsă în 2014.
Modelul vedetă produs la Uzina Dacia Mioveni
Modelul Dacia Duster a fost și el o reușită, fiind lansat în 2010. SUV-ul românesc este cel mai produs model din istoria uzinei Dacia, iar până în prezent au fost fabricate două milioane de astfel de exemplare.
Subliniem faptul că din totalul producției de automobile de la Mioveni, peste 85% sunt destinate exportului, iar principalele pieţe sunt cele din Europa, Africa și Orientul Apropiat.
De menționat este faptul că, angajații de la Uzina Dacia Mioveni au trecut și prin momente neplăcute. În 2017, aceștia se arătau nemulțumiți de condițiile de lucru, demarând un protest în acest sens.
Totodată, la finele anului trecut, câteva sute de muncitori de la uzina Dacia de la Mioveni au protestat spontan, în incinta secţiei de Caroserie. Protestele au izbucnit din mai multe cauze, cea mai importantă fiind legată de bani, scrie argesulonline.ro.
Mai exact, sindicaliştii nu se înţelegeau cu patronatul uzinei în ceea ce priveşte salariile şi celelalte recompense financiare, între ceea ce cer muncitorii şi ceea ce oferă patronatul existând discrepanţe mari.
În ceea ce privește cererile acestora, la acel moment, angajații de la Dacia cereau salarii mai mari cu 800 de lei începând cu anul 2022, însă patronatul oferea sume nu mai mari de 150 de lei.
Totodată, muncitorii care protestau mai cereau ca toate cele câteva sute de contracte de muncă încheiate pe perioadă determinată să fie transformate în contracte pe perioadă nedeterminată, pentru a avea siguranţa locului de muncă asigurată.