Cea de a doua linie de producţie a uzinei Renault din Maroc a intrat marţi în funcţiune, urmând ca modelul Dacia Sandero (produs până acum doar la Piteşti) să se adauge modelelor Loggy şi Dokker produse deja la această uzină.
Inaugurată de directorul general al Renault din Maroc, Jacques Prost, şi ministrul marocan al Industriei, Abdelkader Amara, această a doua linie de producţie de la Renault-Tanger reprezintă o investiţie de 400 milioane de euro, ceea ce duce investiţiile totale făcute de Renault în acest proiect la peste un miliard de euro.
"Cu o perspectivă de producţie de 340.000 de unităţi începând din 2014 nu există termen de comparaţie în Africa", a declarat Jacques Prost.
Producţia de la uzina Renault-Tanger, care în prezent are 5.000 de angajaţi, este destinată în proporţie de 90% exportului, alimentând peste 25 de ţări, majoritatea europene. Pe piaţa auto marocană, Renault şi Dacia ocupă poziţia de lider, cu peste o treime din înmatriculări.
Pe lângă costurile salariale reduse, grupul francez Renault beneficiază la Tanger şi de alte avantaje oferite de zona liberă (scutire de impozite pe companii timp de cinci ani apoi o taxă redusă, absenţa taxelor de export).
În condiţiile în care Renault este criticată în Franţa pentru politica sa de "dumping social", Jacques Prost a apărat alegerea grupului explicând că producţia de automobile low-cost nu se poate face decât în acest tip de uzine. Salariul mediu lunar menţionat în 2012 la inaugurarea uzinei de la Renault-Tanger era de 250 de euro, adică la jumătate faţă de cel de la uzina românească de la Piteşti, care a ajuns la capacitate maximă.
Renault a demarat şi un proiect vizând construire unei uzine la Oran, în vestul Algeriei, însă această uzină va fi una de talie mică, în condiţiile în care producţia nu va depăşi 75.000 de vehicule pe an, fiind destinată pieţei locale.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Sursa: Agerpres