Dacă Renault a decis să treacă direct la maşinile electrice, Dacia ar putea să treacă cu modelul Hamster prin etapa maşinilor hibride, aşa cum o fac mari producători precum Toyota sau General Motors.
Dacia Hamster este numele unui prototip construit pe caroseria Sandero Stepway şi are un sistem de propulsie de tip EcoMatic Hybrid system. Studenţii care lucrează la acest proiect urmăresc realizarea unei maşini cu emisii de CO2 de numai 99g/km. Tot pentru Dacia Hamster se urmăreşte şi realizarea unui sistem de alimentare cu energie electrică de la celulele fotovoltaice care vor fi amplasate pe plafon.
Coordonatorul acestui proiect, conf.dr. ing. Dănuţ Gabriel Marinescu, ne dezvăluie de unde vine această denumire: „Hamster pentru că este un «cobai» în cadrul programului EcoLOGIC pe care îl coordonez, platforma experimentală pentru studii universitare şi încercări pentru alte concepte aflate în construcţie (autoturismul urban Electra, vehiculul utilitar Grand Sandero şi viitorul SUV Duster Electricway 4WD).
În plus denumirea de Hamster provine din limba germană şi defineşte capacitatea de a face rezerve, acumulări de energie cum este cazul vehiculelor hibride”.
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="https://www.youtube.com/embed/8O92wezbbho" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>