Uniunea Europeană pregătește o lege pentru șoferii care au mașini mai vechi de 15 ani. Legea este una dură, care îi forțează practic pe șoferi să achiziționeze una noua. Momentan, miniștrii din UE trebuie să ajungă la un consens în această chestiune.
Fără mașini mai vechi de 15 ani
Dacă ai o mașină mai veche de 15 ani, fie îți iei una nouă, fie mergi pe jos. Asta se înțelege din noua lege pregătită de către Uniunea Europeană.
Mai precis, această lege prevede ca mașinile mai vechi de 15 ani să nu mai poată fi reparate. În context, proprietarii lor nu vor avea nicio altă soluție, decât să le caseze. Reparațiile la care se referă măsura sunt cele legate de motor, frâne sau direcție.
Măsura, dacă va fi implementată, va avea un impact uriaș asupra românilor și a parcului auto de la noi din țară. Uniunea Europeană dorește să reducă poluarea și să îmbunătățească, astfel, calitatea aerului.
Milioane de șoferi români vor fi afectați
Cel mai probabil, măsura ar fi inclusă în programul numit Fit for 55. Acest program prevede ca, până în 2050, să fie eliminate emisiile directe din transporturi.
Fiind membră a Uniunii Europene, România ar fi obligată să aplice noua măsură, ceea ce va însemna să milioane de șoferi români vor fi nevoiți să renunțe la mașinile vechi. Ei vor trebui să investească apoi într-un automobil mai puțin poluant și mai nou.
Așadar, dacă ai o mașină mai veche de 15 ani care are valoare sentimentală sau care pur și simplu este diferită de cele din ziua de azi, nu o vei mai putea folosi.
Noua lege este în faza de discuții
Această lege este, acum, în faza de discuții. Miniștrii Uniunii Europene trebuie să ajungă la un consens cu privire la acest aspect. În cazul în care va intra în vigoare această lege la nivelul blocului comunitar, atunci românii care doresc să mai fie șoferi vor trebuie să facă o investiție considerabilă.
În realitate, însă, lucrurile stau diferit. Așteptările Uniunii Europene în ceea ce privește schimbarea vehiculelor cu unele cu emisii scăzute nu sunt aceleași cu realitatea din teren. Fiecare stat membru în parte are alte procentaje în ceea ce privește parcul auto învechit.
În Spania, peste 47% dintre mașini sunt mai vechi de 15 ani. În Germania, vârsta medie a mașinilor este de aproape 10 ani. Media vârstei parcului auto francez depășește media celui german.
Comisia Europeană este determinată să propună măsuri care vor reduce longevitatea mașinilor.