Raiffeisen Bank anunță schimbări majore începând cu data de 1 februarie 22. Potrivit unei note electronice transmisă clienților, banca va modifica aproape toate condiţiile de lucru cu clienţii, scrie economica.net.
Mai exact, operațiunile cu numerar şi casieriile urmează să fie desfiinţate. De menționat este faptul că banca a început deja această schimbare de mai bine de șase luni.
„În continuarea proiectului nostru „agenții fără casierii”, serviciul “operațiuni cu numerar” nu va mai fi disponibil. Orice operațiune de retragere de numerar din conturile curente, inclusiv pentru utilizarea în numerar a creditelor contractate de la Bancă, va putea fi efectuată de la orice bancomat, doar de către clienții care dețin un card, emis de Raiffeisen Bank România.
De asemenea, operațiunile de depunere de numerar în conturile curente, inclusiv pentru alimentarea cu numerar a contului curent în vederea rambursării ratelor la creditele în LEI și EURO contractate de la bancă, va fi posibilă numai la terminalele multifuncționale (MFM) ale Băncii de către clienții care dețin un card emis de Raiffeisen Bank România”, anunță banca.
Ordinele de plată nu vor mai fi acceptate
Totodată, Raiffeiisen Bank mai menționează și că ordinele de plată pe suport de hârtie nu vor mai fi acceptate de bancă pentru a fi executate, însă or exista și câteva excepţii. În ceea ce privește termenul limită până la care vor putea fi transmise ordinele de plată, exclusiv în format electronic, acesta este ora 15:00 a fiecărei zile bancare.
Trebuie menționat faptul că o altă limitare impusă de noua strategie a băncii este limitarea numărului de conturi: doar două conturi în aceeași valută. Mai exact, Clientul nu are voie să deţină mai mult de două conturi curente într-una dintre valute – lei, euro, dolari etc.
În același timp, banca mai precizează că orice rambursare de credit, rată card credit, sau chiar și renunţarea la serviciile băncii se vor face exclusiv online, iar clienții vor suporta costurle aferente.
Raiffeisen Bank mai anunță și o modificare în condiţiile contractuale cu clienţii săi, care se referă la gratuităţile existente la ora actuală pentru anumite pachete de cont curent. Mai exact, în cazul deținătorilor de pachete Zero Tot şi Zero Simplu, clienţii trebuie ca, începând cu data de 1 iunie 2022, să efectueze cel puţin o tranzacţie lunară electronică pentru a beneficia în continuare de gratuitate la retragerile de numerar.
O nouă taxă de administrare pentru clienții Raiffeisen
Sursa citată mai precizează că „tranzacția electronică trebuie efectuată până în ultima zi a fiecărei luni calendaristice, anterioare lunii în care este scadentă taxa lunară de administrare a Conturilor de tip Pachet ZERO Tot sau ZERO Simplu și Premium.
“Tranzacție electronică” reprezintă tranzacția efectuată:
a) dintr-unul dintre conturile curente incluse în Pachet, indiferent de valuta în care a fost deschis sau
b) prin intermediul cardului de credit, inclus în Pachetul deținut. Comisionul unei astfel de tranzacţii este de minimum 4-5 lei pe bucată”, mai precizează banca.
O ultimă modificare anunțată de bancă se referă la o taxă de administrare pentru conturile mai mari de euro.
„O altă modificare implică introducerea unei taxe de administrare pentru disponibilitățile de mare valoare în euro – începând cu data de 1 iunie 2022. Taxa de administrare a disponibilităților de mare valoare în euro este de 0,25% pe an și se aplică pentru sumele deținute de către Client în toate conturile denominate în euro”, arată notificarea băncii.