Vă mai surprinde? 250 de unități McLaren P1, fiecare costând peste 1 mil. de euro, au fost deja vândute

Britanicii de la McLaren au anunțat că nu mai puțin de 250 de unități din totalul de 375 modele P1 care vor fi produse au fost deja comandate. Mai mult chiar, conform lui Greg Levine, directorul de marketing al companiei, există deja alte circa 500 de solicitări dintre care McLaren va trebui să aleagă pentru a aloca pentru restul de 125 de mașini. Lansat în urmă cu doar câteva săptămâni la Geneva Motor Show, vehiculul are un preț de catalog de 866.000 de lire sterline.

Conform oficialilor britanici, prima mașină destinată clienților va fi produsă abia pe 8 iulie, până atunci fiind programată intalarea completă a liniei de asamblare. Pentru asamblarea fiecărei mașini lucrează o echipă formată din 70 de tehnicieni iar ritmul ar trebui să fie de o mașină pe zi. Clienții vor putea să asiste la întregul proces de asamblare dintr-o sală VIP cu pereți transparenți, amplasată deasupra atelierului. Primul McLaren P1 va ajunge la proprietar pe 22 august.
Asamblat în întregime manual, McLaren P1 este un vehicul hibrid propulsat de un motor convențional V8 de 3.8 litri la care se adaugă un motor electric, ambele fiind cuplate la o transmisie dublu-ambreiaj cu șapte rapoarte.
Performanțele anunțate de producător sunt impresionante: accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de trei secunde și o viteză maximă limitată electronic de 350 km/h. Asta în timp ce emisiile de CO2 nu depășesc 200 g/km.
Printre echipamentele de ultimă oră cu care este echipată mașina, derivate din Formula 1, se numără IPAS – un sistem care permite ca furnizarea întregii puteri de 176 CP a motorului electric să fie disponibilă instantaneu – și DRS, care modifică înclinarea eleronului spate astfel încât coeficientul de frecare cu aerul să se reducă cu circa 23%.
Utilizatorul unui P1 poate alege să se deplaseze doar cu ajutorul motorului electric pe o distanță maximă de circa 10 km. Încărcarea bateriiloe acestuia se paote face în timpul funcționării propulsorului convențional sau la o priză obișnuită în aproximativ două ore.